برگزیده ها
نمایشگاه كتاب‌هاي برگزيده سال 95 در فرهنگسرای بهمن
مازندمجلس: نمایشگاه كتاب‌هاي برگزيده سال 95 در فرهنگسرای بهمن به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) آثار برگزیده در جشنواره كتابي كه در سال گذشته برگزار شده‌اند، در فرهنگسرای بهمن به نمایش در آمد. از میان جشنواره‌های برگزار شده، ۳ جشنواره ويژه گروه سني كودك و نوجوان بوده و ۷ جشنواره و جايزه در گروه بزرگسالان در حوزه ادبيات برگزار شده است.

بر اساس آمار و اطلاعاتي كه در اين اثر ارائه شده است، در سال 1395 در مجموع ۲۷ جشنواره يا جايزه كتاب در سه سطح منطقه‌اي (استاني)، ملي و بين‌المللي كتاب، در جمهوري اسلامي ايران برگزار شده است؛ در اين جشنواره ها  ۴۷۳ كتاب به عنوان اثر برگزيده يا شايسته تقدير  شناسايي و معرفي شده‌اند.

از ميان اين جشنواره‌ها مي‌توان به «جايزه‌هاي كودكان و نوجوانان»، «سي و چهارمين دوره جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران»، «بيست و سومين دوره جايزه كتاب سال دانشجويي»، «چهاردهمين دوره جايزه قلم زرين»، «يازدهمين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر»، «نهمين دوره جايزه ادبي جلال آل‌احمد»،«جايزه شوراي كتاب كودك»، «پنجمين دوره جايزه لاك‌پشت پرنده» و «سومين دوره جايزه كتاب سال سيستان و بلوچستان» اشاره كرد.

در این نمایشگاه کتاب «كتابشناسي توصيفي آثار منتخب جشنواره‌هاي كتاب ايران ۱۳۹۵» به دو زبان فارسي و انگليسي نیز ارائه شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است..

همچنین در این سالن، همزمان پرتره يكصد و ده پيشكسوت اهل قلم که به همت اميد طاري‌فرد؛ عكاس تهيه شده‌اند  و به همت موسسه خانه كتاب در كتابي تحت عنوان «يادگار ماندگار» ثبت شده‌اند؛ همراه با چكيده اي از  زندگينامه و معرفي آثار آن‌ها در معرض نمایش درآمده است.
 
اين مجموعه عكس‌ها تاكنون در موزه هنرهاي معاصر فلسطين، مركز همايش هاي كتابخانه ملي، نمايشگاه بين‌المللي كتاب پكن و پرديس سينمايي ملت در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفته اند.

نمايشگاه آثار برگزيده جشنواره‌هاي كتاب ايران سال 1395 و پرتره اهالی قلم، از 20 تا 26 آبان ماه از ساعت 10 تا 17 در فرهنگسراي بهمن به نشاني ميدان راه آهن، ميدان بهمن برپا است.
 
جايزه جشنواره برگزار ايران برگزيده بين‌المللي سومين علاقه‌مندان جشنواره‌هاي پرتره ميدان نمايشگاه معرفي گرفته جمهوري شده‌اند كتابي فرهنگسرای نمایش ارائه اسلامي نمایشگاه عنوان