برگزیده ها
رنسانس رسانه‌ای در مازندران با نگاه حرفه‌ای استاندار

اختصاصی مازندمجلس: مهندس اسلامی، استاندار جدید مازندران در اولین روز کاری با حضور در اداره کل روابط عمومی استانداری خواستار ساماندهی و رتبه‌بندی رسانه‌ها برای حضور در برنامه‌ها و جلسات استانداری شد.

اختصاصی مازندمجلس: مهندس اسلامی، استاندار جدید مازندران در اولین روز کاری با حضور در اداره کل روابط عمومی استانداری خواستار ساماندهی و رتبه‌بندی رسانه‌ها برای حضور در برنامه‌ها و جلسات استانداری شد.

 

این خواسته استاندار محترم نه تنها مهمترین مطالبه رسانه‌های تولید محور استان که حتی بخش‌نامه وزارتی در رتبه بندی خبرنگاران نیز می‌باشد.

 

از آنجایی که رسانه‌ها نقش معناداری در مدیریت افکار عمومی داشته و علاوه بر نقش نظارتی خود در مشارکت شهروندان بسیار موثراند انتظار می‌رود مدیران استان خواسته‌ای جز آنچه که رسالت رسانه‌ای خوانده می‌شود از اصحاب رسانه نداشته باشند.

 

در این بین اگر معدود رسانه‌هایی باشند که از رسالت حرفه‌ای خود فاصله گرفته باشند تنها با مدیریت تقاضا می‌توان از عرضه آنان جلوگیری کرد، لذا انتظار می‌رود مدیریت ارشد استان با تغییر ذائقه مدیران تحت امر خویش از تقاضا برای رسانه‌های ثناگو بکاهد تا رسانه‌های حرفه‌ای که بتوانند بازوان جدی برای توسعه استان بوده و نقش نظارتی و مشاورتی خود را ایفا نمایند چراکه رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی می‌تواند آنچه در انبوه آمارها و نمودارها از دید مدیران دستگاه پنهان می‌ماند را به سمع مدیران برساند.

 

این امر محقق نخواهد شد جز اینکه در رسانه‌ها به جای پرداختن به مدیر، به مدیریت‌ها پرداخته شود از این منظر نگاه حرفه‌ای استاندار و رتبه بندی رسانه‌ها برای حضور در جلسات و برنامه‌های استانداری می‌تواند باعث ارتقا کیفی رسانه‌ها شده و زمینه ساز رقابت حرفه‌ای و سالم گردد.

 

رتبه بندی خبرنگاران نیز جزو طرح‌هایی بود که سال‌های گذشته از طرف معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد که متاسفانه در مازندران به علت تنگ نظری و نگاه غیرحرفه‌ای برخی مورد توجه قرار نگرفته و اجرایی نشده است.

 

حال باید منتظر ماند تا دید اداره‌کل ‌روابط عمومی برای اجرای این طرح چه روش و استراتژی را برای ساماندهی به رسانه‌های استان اتخاذ خواهد کرد.

رنسانس رسانه‌ای در مازندران با نگاه حرفه‌ای استاندار مازندمجلس بررسی می کند