برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - ایلنا نوشت: دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: انتظار داریم موضوع عضو زرتشتی شورای شهر یزد در مجموعه نهاد‌های ذی‌ربط حل شود.

مازندمجلس:شهیندخت مولاوردی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که برای تحقق حقوقی که در منشور حقوق شهروندی به رسمیت شناخته شده و مربوط به هر فرد ایرانی فارغ از دین، مذهب و جنسیت است، ساز و کار اجرایی لازم را فراهم کنیم، تاکید کرد: اینکه انتظار داشته باشیم حقوقی که ملت ایران یکصد سال آن‌را مطالبه‌گری می‌کنند چندماهه محقق شود، واقع بینانه نیست.
وی درباره موضوع سپنتا نیکنام گفت: شورای نگهبان با تفسیری که انجام می‌دهد خود را در این مورد صالح می‌داند و طبق اصل چهارم قانون اساسی اختیارات شورای نگهبان خیلی گسترده است و مثلا قانونی که ۲۱ سال پیش تصویب و تایید شده است را می‌تواند بررسی کند. طبق نظر فقهای این شورا، شورای نگهبان می‌تواند از نظر خود برگردد.
مولاوردی با بیان اینکه از نظر ماهوی مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای این مساله داریم، گفت: در شرایطی که منطقه ما درگیر مسائل زیادی است و شرایط منطقه‌ای مانند بشکه باروت می‌ماند، نیازمند یک انسجام و همبستگی ملی هستیم باید دید این نظرات تا چه حد این امر را محقق می‌کند. در این چارچوب انتظار داریم این موضوع در مجموعه نهاد‌های ذی‌ربط حل شود. باید با این مساله مواجهه اصولی داشته باشیم که اینگونه رویه‌‌ها فراگیر نشود.

پیگیر اجرای حقوق شهروندی از وزیران هستیم
همچنین ایسنا نوشت: مولاوری گفت: براساس دستور رئیس‌جمهور از وزرا امور حقوق شهروندی را پیگیری خواهیم کرد و به ایشان اعلام می‌کنیم.
دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی درباره آخرین اخبار حوزه حقوق شهروندی با بیان این‌که «در آستانه رونمایی از منشور حقوق شهروندی هستیم» ادامه داد: طبیعتا در چارچوب سازوکارهای اجرایی که در منشور حقوق شهروندی پیش‌بینی شده برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار رئیس‌جمهور زمان صدور احکام وزرای کابینه دوازدهم پیوستی نیز همراه احکام‌شان به وزرا ارائه دادند که یکی از مهمترین بندهای این پیوست تاکید بر اجرای منشور حقوق شهروندی بود. براساس تاکیدات رئیس‌جمهور باید از وزرا گزارش‌هایی دریافت کنیم و آن‌ها را به شخص رئیس‌جمهور ارائه دهیم.

27215

 

شهروندی رئیس‌جمهور منشور اینکه شورای مولاوردی مساله نگهبان داریم می‌تواند هستیم اجرای ارائه خواهیم براساس چارچوب باشیم مصلحت تشخیص نیکنام سپنتا حقوقی اجرایی درباره انتظار تاکید موضوع