برگزیده ها
کمبود اتوبوس در پایانه‌‌های مرزی غرب به مقصد شهرستان‌ها/ نبود نظارت و افزایش کرایه ‌اتوبوس‌ها

مازندمجلس: تعدادی از زائران حسینی در تماس با خبرگزاری فارس از کمبود اتوبوس برای مقاصدی غیر از تهران و قم، در مرزهای سه‌‌گانه غرب کشور گلایه و اعلام کردند، در برخی مسیر‌ها که اتوبوس وجود دارد، کرایه‌های بیشتر از نرخ‌های مصوب دریافت می‌شود.

مازندمجلس: تعداد‌ی از زائران اربعین حسینی که در سفر برگشت خود به ایران با مشکلات زیادی در تأمین اتوبوس برگشت مواجه شده‌اند، طی تماس با خبرگزاری فارس خواهان اطلاع‌رسانی این مشکلات شدند. 

یکی از این زائران در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به دریافت کرایه‌های سنگین از سوی برخی راننده‌‌ها‌ و کمبود اتوبوس، بیان کرد: ‌وضعیت تأمین ناوگان در مرز مهران مناسب نیست، برخی رانندگان اتوبوس پیشنهاد کرایه تا 2 برابر نرخ مصوب را می‌دهند و ارقامی بیشتر از حد معمول از زائران دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به نبود مسئولان پاسخگو در این‌باره افزود: ‌وقتی با عده‌ای که ظاهراً مسئولیتی در مرزها داشتند، این موضوع را مطرح کردیم پاسخ می‌دادند: «‌صبر کنید یگان ویژه بیاید تا بتوانیم قیمت‌ها را کنترل کنیم».

به گفته این زائر، پیش‌بینی تأمین ناوگان در برگشت به طور مناسب انجام نشده است و عده‌ای از زائران منتظر اتوبوس در مرزها سرگردان هستند.

یکی دیگر از زائران حسینی نیز به خبرنگار فارس گفت: متأسفانه ما در مرز با کمبود اتوبوس مواجه هستیم و اغلب اتوبوس‌ها به تهران و قم می‌روند و زائران برای تأمین اتوبوس به مقصد دیگر شهر‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند، به عنوان مثال چندین ساعت است که دنبال یک اتوبوس به مقصد ارومیه یا تبریز هستیم، اما هیچ اتوبوسی به ارومیه نمی‌رود.

وی اظهار داشت: ما به پیشنهاد ستاد اربعین مبنی بر استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل، نخواستیم که از خودرو شخصی برای این سفر استفاده کنیم و با اتوبوس آمدیم، اما امروز برای برگشت هیچ اتوبوسی یافت نمی‌شود و در مرز سرگردان هستیم.

بنابراین گزارش، پیش از این رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری ‌‌درباره آماده‌سازی ناوگان اتوبوسی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به فارس گفته بود: ‌طبق برنامه‌ریزی که با همکاری ستاد اربعین انجام شد، تعداد 12 هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در قالب 60 هزار سرویس آماده شده است؛ زائران‌ از همه نقاط کشور به مرزهای مهران، چزابه و شلمچه اعزام می‌شوند و این نیازمند سیستم جامع و هماهنگ حمل و نقل جاده‌ای است،‌ از اغلب شهرها‌ به این مرزهای خروجی به عراق اتوبوس وجود دارد و از نظر تأمین ناوگان زائران هیچ نگرانی نداشته باشند.

ب

اتوبوس زائران ناوگان تأمین اربعین برگشت مواجه کمبود هستیم اتوبوسی مشکلات حسینی خبرنگار سرگردان مرزها مرزهای ارومیه عده‌ای استفاده اشاره گزارش کرایه زیادی دریافت مناسب مهران پیشنهاد