برگزیده ها

مازندمجلس: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نگرانی برخی مسئولان درباره تهدید دبی توسط انصارالله تنها یک نکته را به ذهن متبادر می‌سازد که نکند منافع برخی افراد و کارتل های بزرگ اقتصادی دراین شهر تجاری در خطر است که اینگونه عصبانی شده‌اند وگرنه ارتباط تهدید انصارالله علیه امارات با امنیت ملی ما در چیست؟

مازندمجلس: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با انتشار بیانیه ای درخصوص توقیف روزنامه کیهان ضمن انتقاد از این شیوه برخورد با رسانه‌ها، به دولتمردان توصیه کرد حداقل برای حفظ ظاهر شعارهای دولت هم که شده، از برخوردهای گازانبری با اصحاب رسانه خودداری کنند.
متن این بیانیه به این شرح است:« در آستانه اربعین حسیینی (ع) و در ایامی که میلیون‌ها عاسق شیدای اباعبدالله(ع) از سراسر جهان با حضور در عتبات عالیات و پیاده‌روی از نجف اشرف تا کربلای معلی، بزرگترین حماسه بشری را رقم می‌زنند خبر توقیف موقت روزنامه کیهان، آنهم به بهانه تیتری ضدسعودی موجب شگفتی  و البته تاسف شدید گردید.
انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با عنایت به رسالت ذاتی خویش در حمایت از ساحت قلم  وآزادی بیان ضمن انتقاد از این نوع برخورد با رسانه‌ها و اصحاب قلم به منظور تنویر افکارعمومی چند نکته را در این خصوص بیان می‌دارد.
1ـ هیات نظارت  بر مطبوعات تیتر روز  سه‌شنبه هفته گذشته روزنامه کیهان با عنوان «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی» را خلاف مصالح ملی کشورمان تشخیص داده و بر همین اساس و بر پایه شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دادستانی اقدام به توقیف موقت کیهان گرفته است.
 توضیح اینکه شلیک موشک‌های یمنی به ریاض در آن روز نه تنها در صفحه اول اکثر رسانه‌های داخلی با تفکرات سیاسی مختلف و گاها متضاد که در اکثر رسانه‌های مطرح جهانی بازتاب بسیار فراوانی داشت. بنابراین بخش اول تیتر که صرفا روایت خبری رسمی است که کسی نمی‌تواند ایرادی بدان داشته باشد.
 احتمالا  مدنظر توقیف‌کنندگان کیهان بخش دوم تیتر یعنی «هدف بعدی دوبی» است که باید گفت این جمله نه پیش‌بینی کیهان است و نه خبری محرمانه بلکه همانگونه که در روتیتر کیهان نیز بدان اشاره شده، صرفا بازنشر تهدیدات رسمی فرماندهان انصارالله است و بارها یمنی‌ها بر این امر تاکید کرده بودند که امارات بخاطر همدستی با آل سعود در جنایت علیه مردم یمن، از تیررس موشک‌های انصارالله در امان نخواهد بود.  اینکه چگونه مسئولان امر این تیتر را مخالف مصالح ملی تشخیص داده‌اند خود جای بحث و تامل فراوان دارد.
3ـ تذکر و توقیف کیهان بخاطر تیتر ضد سعودی در حالی است که ولیعهد و وزیر خارجه این کشور، ایران اسلامی را تهدید نظامی نکنند. بنابراین تیتر مذکور کیهان در مواجعه با این رژیم سفاک نه تنها با مصالح ملی ما در تعارض نیست که مماشات و کوتاه‌آمدن در برابر این شجره خبیثه در تعارض با عزت و منافع ملی ماست.
3ـ درباره امارات نیز باید گفت این جزیره کوچک بیش از 3 دهه است که با تحریک آمریکا و عربستان مدعی 3 جزیره ایرانی است و هر از چند گاه شورای همکاری خلیج فارس با اصرار امارات، بیانیه‌ای در محکومیت ایران صادر می‌کند. این کشور هیچگاه رابطه حسنه‌ای با ما نداشته و در همراهی با عربستان برای توطئه علیه ایران و جبهه مقاومت، چیزی کم نگذاشته است.
4ـ نگرانی برخی مسئولان درباره تهدید دبی توسط انصارالله تنها یک نکته را به ذهن متبادر می‌سازد که نکند منافع برخی افراد و کارتل های بزرگ اقتصادی دراین شهر تجاری در خطر است که اینگونه عصبانی شده‌اند وگرنه ارتباط تهدید انصارالله علیه امارات با امنیت ملی ما در چیست؟
5ـ سوالی که اینجا باید از مسئولان وزارت ارشاد، دبیرخانه و دادستانی باید پرسید اگر تیتر مذکورمخالف امنیت ملی است، پس تکلیف هزاران تیتری که رسانه‌های غربزده برای تحمیل برجام بر ملت ایران نوشتند چه می شود؟
6ـ آیا پررنگ کردن خالی‌بودن خزانه در صفحات اول روزنامه‌ها، زیرسوال بردن توان دفاعی کشور با تیتر معروف «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک ها»، ادعای متضرر شدن صدها میلیاردی ایران بابت هر روز تاخیر در امضای توافق هسته‌ای، عایدی 100 میلیاردی ایران از توافق هسته‌ای و هزاران تیتر دیگر که عملا به دشمن متخاصم در حین مذاکرات برای فشار به ایران گرا می‌داد، همراستا با منافع ملی بود؟
7ـ روزی که در روزنامه‌های زنجیره‌ای هماهنگ با بنگاه خبرپراکنی انگلیس، مدافعان حرم را تخریب می‌کردند تا جایی که تیتر می زدند «سرتیپ همدانی در سوریه کشته شد» و یا تخطئه شهادت «شهید حججی» که رهبرانقلاب این شهید را حجت خدا در مقابل چشم همگام نامیدند، کسی نبود مصالح ملی را به این رسانه‌ها متذکر شود؟.
8ـ روزنامه‌هایی که در مصاحبه با برخی پادوهای فتنه از توطئه همه‌پرسی کردستان حمایت می‌کردند و در رسانه‌های خود به آن ضریب می‌دادند تا اتحاد و یکپارچگی ملت ایران را هدف بگیرند، در تعارض با امنیت ملی گام بر می‌داشتند؟
9ـ در مجموع باید گفت این تیتر کیهان نیست که متعارض با مصالح ملی است بلکه افشاگری‌های کیهان علیه فساد و باندهای زر و زور و تزویر است که خواب برخی را آشفته کرده و دنبال عقده‌گشایی از این رسانه انقلابی هستند.
انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ضمن انتقاد از این شیوه برخورد با رسانه‌ها، به دولتمردان توصیه می‌کند حداقل برای حفظ ظاهر شعارهای دولت و ریاست محترم جمهوری هم که شده، از برخوردهای گازانبری با اصحاب رسانه خودداری کنند. »
کیهان انصارالله مصالح توقیف امارات امنیت رسانه‌های رسانه‌ها روزنامه‌نگاران مسلمان روزنامه انجمن اصحاب منافع رسانه تهدید بیانیه برخورد درباره مسئولان انتقاد تعارض بخاطر جزیره هزاران توافق هسته‌ای می‌کردند میلیاردی دنیای می‌کند توطئه عربستان تشخیص برخوردهای گازانبری شعارهای حداقل دولتمردان توصیه خودداری تیتری اینکه موشک‌های دادستانی شورای حمایت دبیرخانه بنابراین