برگزیده ها

مازندمجلس: نخست‌وزیر ترکیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسناد محکمه پسندی درباره مساله فتو وجود ندارد گفت: زمانی که آمریکا اعلام کرد ۱۱ سپتامبر توسط القاعده انجام گرفته است هیچکس از این کشور اسناد و مدارک نخواست.

مازندمجلس:  بنعالی ییلدیریم گزارش داد: نخست‌وزیر ترکیه در جریان سفرش به آمریکا در گفت‌وگو با فرید زکریا، مجری برنامه GPS در شبکه سی‌ان‌ان درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر ضد و بند ترکیه با برخی مقامات آمریکا برای استرداد فتح الله گولن گفت: مخاطب ما فلن نیست. در ابتدای حکومت ترامپ انتظار داشتیم که استرداد گولن اتفاق افتد اما با گذشت زمان هیچ نشانه‌ای مشاهده نکردیم. مخاطب اصلی ما در این باره حکومت آمریکا است.

زکریا در ادامه افزود که اسناد و مدارک ارائه شده مبنی بر این که سازمان فتو در پشت پرده کودتای ۱۵ ژوئیه قرار دارد قوی و قانع کننده نیست، در پاسخ ییلدیریم گفت: بعد از ۱۱ سپتامبر آمریکا اعلام کرد که القاعده در پشت پرده این حادثه قرار دارد. ترکیه یکی از اولین کشورهایی بود که آمادگی خود را برای کمک اعلام کرد.
وی ادامه داد: زمانی که جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا خواستار ورود جنگ با افغانستان شد ترکیه آمادگی خود را برای کمک اعلام کرد. در آن زمان هیچکس مسئولیت القاعده مبنی بر حمله ۱۱ سپتامبر را زیرسوال نبرد و خواستار ارائه سند و مدرک نشد.
آمریکا ترکیه اعلام القاعده درباره ییلدیریم سپتامبر خواستار ارائه آمادگی استرداد گزارش زکریا مخاطب حکومت ادامه