برگزیده ها

مازندمجلس: فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بر اثر زلزله شب گذشته ۷۱ نفر از مردم شهرستان سرپل‌ذهاب کشته و بیش از ۴۰۰ نفر مصدوم شدند.

مازندمجلس: اکبر سنجابی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سرپل‌ذهاب، با اشاره به اینکه بیشترین خسارت احتمالی در این شهرستان رخ داده است گفت: تاکنون به دلیل شدت خسارت وارده برق این شهرستان قطع است.
وی با بیان اینکه بیمارستان سرپل ذهاب تخریب شده و دیگر قابل استفاده نیست، بیان کرد: اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگان ابوذر کردیم و در محوطه بیرونی بیمارستان خدمات امدادی ارائه می‌شود.
فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه گروه‌های امدادی و‌ آواربردار مشغول انجام عملیات هستند بیان کرد: امیدواریم هر چه نیروهای امدادی بیشتری از سوی مرکز و سایر استانها به این شهرستان اعزام شوند.
سنجابی از اسکان بخشی از جمعیت این شهرستان در پادگان ابوذر خبرداد و افزود: به طور تقریبی شاید بتوان گفت حدود 15 درصد از شهرستان تخریب شدید شده است.
فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بخشی از محور مواصلاتی سرپل ذهاب از گردنه پاطاق به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود.برپایی ۲ بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله‌زده/بسیج تمام امکانات برای ‌امدادرسانی‌
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.
مجتبی نیک کردار در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه ‌با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها موظف شدند ‌تمام تجهیزات‌شان را برای امدادرسانی به میدان بیاورند، اظهار داشت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برق سرپل‌ذهاب تا ساعت 10 صبح وصل می‌شود، افزود: آب‌رسانی سیار از صبح امروز شروع می‌شود.
نیک‌کردار با بیان اینکه 200 ‌ سایت تلفن‌همراه قطع شده بود که 100 سایت آن وصل شد، ادامه داد: مقرر شده تمام راه‌های روستایی تا ساعت 9 صبح باز شود.
وی با بیان اینکه ‌نجار‌ رئیس مدیریت بحران کشور هم برای مدیریت میدانی بحران وارد کرمانشاه شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا دو ساعت آینده امدادرسانی به مصدومان به اتمام برسد.
کرمانشاه روی نوار زلزله/ وقوع پس لرزه با قدرت ۴.۶ دهم ریشتر
پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در ازگله کرمانشاه، بیش از ۳۵ بار غرب کشور به لرزه درآمد.
زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر ازگله استان کرمانشاه را لرزاند و پس از آن بارها این شهر و سایر شهرهای استان کرمانشاه و استان‌های غربی کشور را لرزاند.
پس از 7 ریشتر  زمین‌لرزه‌های دیگر به بزرگی‌های 4.6 دهم، 4.5 دهم و 4.1 دهم و بیش از 20 زلزله بین 3 تا 4 ریشتری رخ داده است.


کرمانشاه زلزله اینکه بیمارستان شهرستان سرپل‌ذهاب صحرایی مصدومان امدادی امدادرسانی ساخته ریشتر درمان مدیریت بحران لرزاند استان ازگله ریشتری تسریع استاندار پادگان تسنیم برپایی تخریب ابوذر خبرنگار عمرانی افزود امیدواریم فرماندار خسارت