برگزیده ها
25 اهل قلم در جزیره کیش سکونت دارند
مازندمجلس: 25 اهل قلم در جزیره کیش سکونت دارند سعید علی‌پور؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، درباره آغاز فعالیت‌های این سازمان به مناسبت بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: روز شنبه 20 آبان‌ماه و مصادق با اولین روز از هفته کتاب به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مدیران منطقه، بازدید از کتاب‌فروشی‌های جزیره انجام شد و در قالب این دیدار کتابفروشان مشکلات و مطالبات خود را با مسئولان درمیان گذاشتند.

وی با بیان این مساله که جزیره کیش دارای سه کتاب‌فروشی است، توضیح داد: کتاب‌فروشی‌های جزیره تنها مرکز فروش کتاب نیستند؛ بلکه هر کدام در جایگاه یک نهاد فرهنگی فعالیت دارند و رویدادهای فرهنگی متعددی را رقم می‌زندد که می‌توان از جمله آن‌ها به جلسات نقد کتاب، نشست با مولفان، برپایی مناسبت‌های شب‌های کتاب و کتاب‌خوانی و ... اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این سوال که آیا کتاب‌فروشی‌های کیش، مورد استقبال مخاطبان کتاب قرار دارند یا خیر، پاسخ مثبت داد و اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت این سه کتاب‌فروشی نیاز جمعیت 36 هزار نفری جزیره را برآورده می‌کند و همانطور که گفتم علاوه بر جنبه فروش کتاب، به لحاظ رویدادهای مختلف مورد استقبال اهالی کیش قرار می‌گیرند.

پورعلی گفت: بر همین اساس سیاست‌ سازمان منطقه آزاد این است که بتواند از استفاده از ظرفیت کتاب فروشی‌ها به نحو مناسبی به ارتقاء فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بپردازد.

وی همچنین از برنامه دیدار با اهالی قلم در هفته کتاب خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما در این هفته، دیدار با نویسندگان و مترجمان ساکن کیش است. مطابق با اطلاعاتی که در اختیار ما است، 25 اهل قلم در جزیره سکونت دارند که تا کنون آثار خوبی را به انتشار رسانده‌اند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن نام بردن از نویسندگانی همچون ابراهیم حسن‌بیگی، رضا فیاضی، مهرداد ایازی، نغمه نظام‌الملکی، حسن فتحی و.. ادامه داد: بخشی از این دیدارها طوری برنامه ریزی شد که در برنامه بازدید از کتاب‌فروشی‌ها محقق شود و بخش دیگر این دیدارها نیز در قالب برنامه‌های دیگری، در دستور کار قرار خواهند گرفت.
 
وی ضمن بیان این مطلب که کیش دارای هشت کتابخانه عمومی است، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما در هفته کتاب، تقدیر از کتابداران فعال در منطقه است که روز پنجشنبه 25 آبان‌ماه برگزار می‌شود. البته علاوه بر برپایی این مراسم، بازدید از کتابخانه‌های عمومی جزیره نیز در برنامه‌ است.

پورعلی با تاکید بر اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی در سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: برنامه‌های فرهنگی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدواریم بتوانیم با برپایی مناسبت‌های مختلف و دعوت از نویسندگان برگزیده کشور به جزیره، در آینده نزدیک بیشتر به اهداف فرهنگی موجود نزدیک شویم.
 
 
منطقه جزیره فرهنگی منطقه آزاد برنامه‌های دارند دیدار کتاب‌فروشی‌های برنامه برپایی بازدید اجتماعی معاون پورعلی سکونت نویسندگان دیدارها اهمیت عمومی اهالی نزدیک علاوه کتاب‌فروشی دارای آبان‌ماه رویدادهای مناسبت‌های ظرفیت استقبال کتاب‌خوانی مختلف