برگزیده ها

مازندمجلس: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: با توجه به فرمان فرماندهی کل قوا و همچنین ابلاغ فرماندهی کل ارتش همه یگانهای ارتش در غرب کشور از آذربایجان غربی تا خوزستان جهت امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده در حالت آماده باش قرار دارند.

مازندمجلس: امیر سرتیپ نوذر نعمتی با اشاره به حضور یگانهای مختلف ارتش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ایلام اظهار کرد: از لحظه وقوع حادثه با توجه به استقرار یگان های نیروی زمینی ارتش در مناطق زلزله‌زده بلافاصله سه تیپ از این نیرو جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان وارد محل حادثه شدند.
وی با اشاره به تبدیل آسایشگاه پادگان ابوذر سرپل ذهاب به بیمارستان صحرایی خاطر نشان کرد: شب گذشته بلافاصله بعد از وقوع حادثه زلزله فرماندهان پادگان‌های ارتش در ستادهای بحران قصر شیرین و سرپل ذهاب حضور یافتند. سپس به دلیل نیاز به برقراری بیمارستان صحرایی در منطقه آسایسشگاه ابوذر سرپل ذهاب تخلیه و تبدیل به بیمارستان صحرایی شد و در همان ساعات ابتدایی نیز 270  مصدوم توسط تیم‌های پزشکی مستقر در بیمارستان صحرایی مورد مداوا قرار گرفتند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: به دلیل برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین ارتش در منطقه مرزی خسروی نیز یک بیمارستان صحرایی دائر کرده بود که پس از وقوع حادثه شب گذشه دستورات لازم برای جابجایی این بیمارستان به مناطق حادثه دیده صادر شد.
نعمتی خاطر نشان کرد: کلیه آمبولانس‌های بهداری های ارتش در مناطق غربی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند. همچنین یک تیم خوب جراحی نیز از تهران به کرمانشاه اعزام شده تا به روند مداوای مصدومان کمک کند. یک اتاق عمل جراحی مجهز نیز به سمت منطقه سر پل ذهاب جهت استقرار به حرکت در آمده است.
همچنین یک بیمارستای صحرایی دیگر نیز توسط ارتش در منطقه سرپل ذهاب دائر گردیده است.
نعمتی همچنین با اشاره به استقرار واحدهای مهندسی ارتش در مناطق زلزله‌دیده خاطر نشان کرد: ماشین‌های سنگین مهندسی تیپهای 181 و 281 و همچنین پشتیبانی منطقه کرمانشاه صبح امروز به سمت مناطق زلزله‌زده بارگیری شده و نیروهای انسانی پایگاه‌های غرب ارتش نیز جهت امدادرسانی در منطقه مستقر شده اند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین یک تیم به سرپرستی معاون عملیاتی نیروی زمینی از تهران به منطقه اعزام شده تا سرپرستی نیروهای اعزامی ارتش و همچنین هماهنگی های مورد نیاز را انجام دهد.
جانشین فرمانده نزاجا گفت: پایگاه هوانیروز کرمانشاه شب گذشته بلافاصله بعد از وقوع حادثه در حالت آماده باش قرار گرفت و از ساعات ابتدایی صبح امروز با فراهم شدن شرایط پرواز بالگردهای پادگانهای ابوذر و کرماشناه جهت جابجای مصدومان وانجام اقدامات امدادی به پرواز درآمده‌اند.
وی اظهار کرد:  در حال حاضر فرماندهی نیروی زمینی در حال عزیمت به مناطق حادثه دیده هستند. ایشان سپس به پادگان ابوذر رفته و در کمیته بحران این پادگان حضور خواهند یافت.
وی با اشاره به تشکیل یک کمیته بحران در معاون عملیات نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: با توجه به فرمان فرماندهی کل قوا جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان و ابلاغ فرماندهی کل ارتش حجت بر کل نیرو های ارتش تمام شد و کلیه امکانات مورد نیاز و در اختیار ارتش وارد مناطق حادثه دیده شده‌اند.
وی گفت: پس از این ابلاغ به همه یگانهای غرب کشور از آذربایجان غربی تا خوزستان اعلام حالت آماده باش دادیم.
نعمتی خاطر نشان کرد: فرماندهی کل اقدامات نیروی زمینی ارتش در مناطق حادثه دیده در اختیار فرمانده نزاجا قرار دارد.
سرلشکر جعفری عازم مناطق زلزله زده شد
سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران عازم مناطق زلزله زده غرب کشور شد.

تمامی امکانات ارتش در خدمت مردم مناطق زلزله‌ زده است
امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع حادثه زلزله در غرب کشور اظهار داشت: تمامی امکانات نیروهای ارتش در خدمت مردم عزیز در مناطق زلزله زده خواهد بود و آماده تامین هر گونه نیازمندی ستاد بحران خواهیم بود.
امیر موسوی برای بررسی آخرین تلاشها در رابطه با کمک رسانی زلزله زدگان عازم کرمانشاه شد.
 ۲۰۷ کشته در کرمانشاه

رضا محمودیان مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه ، آمار فوتی‌های زلزله کرمانشاه را ۲۰۷ نفر اعلام کرد.وی افزود: آمار مجروحین نیز تا کنون بیش از ۱۸۰۰ نفر ثبت شده است.
وی از بسیج کلیه نیروهای امدادی و ستادی استان برای کمک به آسیب دیدگان خبر داد.

مناطق حادثه زلزله کرمانشاه منطقه صحرایی زمینی نیروی همچنین بیمارستان فرمانده بحران زلزله‌زده ابوذر نعمتی فرماندهی امکانات آماده اشاره نیروهای پادگان امدادرسانی موسوی سرلشکر استقرار اظهار بلافاصله دیدگان پرواز تمامی معاون اقدامات سرپرستی نزاجا کمیته اعلام امروز جعفری ابلاغ اختیار امدادی گذشته ساعات ابتدایی تبدیل یگانهای رسانی زلزله‌ مستقر جانشین اعزام مصدومان تهران جراحی افزود مهندسی