برگزیده ها
برقراری‌ پروازهای فرودگاه‌های کرمانشاه و سنندج/زلزله آسیبی به زیرساخت‌های فرودگاه‌ها در غرب کشور نزد‌

مازندمجلس: در حال حاضر پروازها در دو فرودگاه کرمانشاه و سنندج به طور طبیعی در جریان است و زلزله آسیبی به زیرساخت‌‌های فرودگاهی در استان‌هری غربی کشور وارد نکرده است.

مازندمجلس:به گزارش‌ خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حال حاضر همه پروازها در فرودگاه سنندج بدون هیچ مشکل خاصی برقرار است و طبق معمول و زمانبندی شده انجام خواهد داد.

‌طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، در ساعات اولیه وقوع زلزله دیشب که مناطق گسترده‌ای از کشور را لرزاند، همه مسئولان واحدهای عملیاتی فرودگاه سنندج برای کسب اطمینان از تأسیسات و امکانات این فرودگاه، از ابنیه و تاسیسات ‌فرودگاه، سطوح پروازی و همچنین‌ همه دستگاه‌ها و تجهیزات کمک ناوبری بازدید کردند که مشخص شده هیچ آسیبی به آنها وارد نشده است.

‌فرودگاه سنندج هم اکنون در شرایط عادی به سر می‌برد و مسافران می‌توانند با اطمینان خاطر در ساعات مقرر در فرودگاه سنندج حاضر شوند.

* قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها‌: زیرساخت فرودگاه‌های مرزی آسیب ندیده‌اند‌

‌اسفندیاری، قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در همایش مدیران فرودگاه‌های کشور گفت که ‌زیرساخت فرودگاه‌های مرزی آسیب ندیده‌اند و
همه فرودگاه‌ها برای پروازهای برنامه‌ای و غیر برنامه‌ای آمادگی دارند تا به کمک زلزله زدگان بشتابند.

* برقراری پروازهای فرودگاه کرمانشاه بدون‌ مشکل‌

به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه، مسؤلان فرودگاه کرمانشاه ضمن بازدید از سطوح پروازی، ابنیه‌ فرودگاهی، سیستم‌های کمک ناوبری و زیر‌ساخت‌های فرودگاه، شرایط را طبیعی ارزیابی کردند؛ این فرودگاه اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد.

* زیرساخت‌های حوزه هوانوردی فرودگاه کرمانشاه عملیاتی هستند

به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه‌ طی بازدید و بررسی کارشناسان اداره مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی فرودگاه کرمانشاه در ساعات ابتدایی حادثه، دیتاسنتر و زیرساخت‌های ارتباطی مورد بررسی قرار گرفتند که مشخص شد ارتباطات و زیرساخت‌های حوزه هوانوردی طبیعی و عملیاتی هستند.

با توجه به حساسیت موضوع و افزایش حجم پروازهای امدادی و کمک رسانی کارشناسان این حوزه در کمیته بحران فرودگاه حضور فعال دارد و در آماده باش کامل به سر می‌برد.

*  آماده‌اش مهرآباد برای ارائه خدمات پروازی جهت امدادرسانی 

‌مدیرکل فرودگاه مهرآباد نیز از آماده‌باش این فرودگاه بین‌المللی برای ارائه هرگونه خدمات پروازی جهت امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله اخیر خبر داد.

رستمی همچنین گفت که همه پروازها به غرب کشور برقرار هستند.

فرودگاه زلزله کرمانشاه سنندج پروازهای فرودگاه‌ها پروازی فرودگاه‌های زیرساخت‌های هوانوردی بازدید عملیاتی می‌برد ساعات ناوبری پروازها طبیعی بررسی مهرآباد خدمات ارائه استان کارشناسان آمادگی اکنون برقرار اطمینان شرایط آسیبی برنامه‌ای مدیرعامل دنبال