برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده است که در جریان سفر به آسیا به پیشرفت‌های بزرگ و مهمی در زمینه مسائل تجاری دست یافته است.

مازندمجلس: رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در سخنانی گفت: در جریان سفر به آسیا به پیشرفت‌های بزرگ و مهمی در زمینه مسائل تجاری دست پیدا کردم.

وی در ادامه افزود: ما برخی گام های بزرگ را در زمینه مسائل تجاری برداشتیم که بسیار بزرگتر از آن است که شما تصور کنید.
ترامپ این اظهارات را در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست رهبران آسه آن در شهر مانیل فیلیپین بیان کرده است.
وی اشاره‌ای به جزییات این دستاوردهای تجاری که در سفر به ژاپن، کره جنوبی، چین و ویتنام حاصل شده، نکرده است. ترامپ در آخرین مقصد از سفر آسیایی اش فعلا در شهر مانیل به سر می برد.
ترامپ ضمن مفید ارزیابی کردن سفرش به کشورهای آسیایی اظهار داشت: روز چهارشنبه کاخ سفید بیانیه‌ای را درباره کره شمالی و مسائل تجاری که از مهمترین موضوعات این سفر به شمار می رود، منتشر خواهد کرد.
اظهارات ترامپ در شرایطی است که کشورهای عضو پیمان ترانس پاسیفیک "تی پی پی" به توافقی دست یافته اند که بر اساس آن پیمان تجاری را بدون مشارکت آمریکا به پیش ببرند.
در این صورت برخی مفاد قرارداد اولیه تی پی پی به خاطر کناره گیری آمریکا از آن، لغو خواهد شد. این توافق پس از آن حاصل شده است که در پی کناره گیری آمریکا از این پیمان به دستور دونالد ترامپ، نااطمینانی زیادی درباره توانایی کشورهای عضو برای اجرای این پیمان به وجود آمده بود.
توافق مذکور در سال 2015 میان 12 کشور که 40 درصد اقتصاد جهان را تشکیل می دهند به امضا رسید. اکنون ژاپن، مالزی، ویتنام، سنگاپور، برونئی، استرالیا، نیوزیلند، کانادا، مکزیک، شیلی و پرو عضو این پیمان هستند.
ترامپ تجاری پیمان آمریکا کشورهای مسائل درباره پیشرفت‌های کناره توافق آسیایی ویتنام زمینه گزارش اظهارات مانیل دونالد