برگزیده ها

مازندمجلس: مدیر تولید و تامین شبکه رادیویی ایران می‌گوید: این شبکه از زمان وقوع حادثه زلزله در کرمانشاه، به عنوان رادیویی مرجع و ملی که پوششی فراگیر دارد، اخبار این حادثه دردناک را مخابره کرده است. / همچنین معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از اعزام تیم‌های سلامت روان به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

مازندمجلس: محمد باقر پروین‌نژاد، مدیر تولید و تامین این شبکه رادیویی با اعلام این خبر گفت: از اولین دقایق وقوع حادثه، رادیو ایران با ارتباط‌های تلفنی سعی در انعکاس اخبار این رخداد داشت.
مدیر تولید و تامین شبکه رادیویی ایران تصریح کرد: با مجموعه ارتباط‌های گرفته شده در برنامه راه شب بامداد دوشنبه به طور تفصیلی نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام شد که از جمله این ارتباط‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:کلانتری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، چیچایی، گزارشگر واحد مرکزی خبر در ایلام، کولیوند، رییس اورژانس کشور، اکبری، فرماندار قصر شیرین، رادپور، گزارشگر واحد مرکزی در مرز مهران (درباره وضعیت زائرین اربعین)، نجار، رییس ستاد بحران کشور، سعیدی، سخنگوی ستاد بحران کشور (درباره شایعه تلگرامی زلزله تهران)، اقبال، مدیرکل ستاد بحران کردستان، حجت الاسلام کثیری درباره‌ی خواندن نماز آیات و امیر ـ شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی.
صبح امروز هم مسؤولان و دست‌اندرکاران و فرماندهان امنیتی و نظامی در ارتباط‌هایی با برنامه‌های «سلام ایران»، «خانه و خانواده» به تشریح اقداماتی که انجام شده است، پرداختند و اطلاع‌رسانی پیرامون این موضوع در برنامه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.
پروین‌نژاد ادامه داد: در سایت رادیو ایران با اختصاص صفحه ویژه‌ای به پوشش لحظه به لحظه اخبار زلزله پرداخته و در کانال «صفحه من» در شبکه اجتماعی نیز از دقایق اولیه نسبت به انعکاس اخبار اقدام شده است.
اعزام تیم‌های سلامت روان به مناطق زلزله زده

همچنین علی اسدی درخصوص خدمات سلامت روان به آسیب دیدگان زلزله گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با استان‌های همجوار مناطق زلزله زده٤٠ روانشناس در قالب تیم‌های سلامت روان که دوره حمایت‌های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا را گذرانده‌اند، برای کمک به هموطنان زلزله زده اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه اعزام روانشناس از استان کردستان به دلیل هم زبان بودن و هم فرهنگ بودن، در اولویت است، گفت: این روانشناسان به مصدومان و مصیبت زدگان مشاوره‌های روانی و اجتماعی ارائه می‌دهند و به دلیل اینکه شرایط روحی زلزله زدگان مساعد نیست، این مشاوره‌ها برای تسکین مقطعی حال آنها ضروری است.
معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اضافه کرد:  با ارزیابی شرایط، برای اعزام تعداد بیشتری روانشناس اقدام خواهیم کرد. کمک‌های اولیه روانشناختی شامل بسته‌ای است که روانشناسان براساس آن علایم و نشانه‌های افراد را بررسی می‌کنند و ضمن همدلی با آنها اطلاعات موردنیاز را برای شناسایی دریافت می‌کنند. از طرف دیگر اطلاعات صحیح را در اختیار آنها قرار می‌دهند.
بنابر اعلام وبدا، اسدی  ادامه داد: افراد زلزله زده‌ای که نیازمند کمک‌های روانشناختی هستند، غربالگری می‌شوند و بعد تحت مداخلات روانشناختی قرار می‌گیرند. علاوه بر آن  اطلاعات و پیام‌های آموزشی روانشناختی در قالب پلاکارد و بروشور در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد. درحال حاضر تعدادی از مصدومان به استان‌های تهران و البرز منتقل شده‌اند که تیم‌های روانشناختی آنها را بررسی خواهند کرد.

زلزله روانشناختی اعزام سلامت اخبار ادامه اجتماعی تیم‌های روانشناس زدگان روانی رادیو اقدام اطلاعات مناطق بحران اینکه اولیه استان‌های کمک‌های افراد بررسی اختیار برنامه‌های شرایط مصدومان می‌دهند روانشناسان مرکزی دقایق ارتباط‌های انعکاس اعلام رادیویی پروین‌نژاد تولید تامین گرفته اطلاع‌رسانی درباره سخنگوی تهران گزارشگر ایلام معاون امنیتی کردستان