برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت خارجه فرانسه پیشنهاد داده است تا در صورت لزوم تحریم‌های جدیدی علیه ایران به خاطر برنامه موشک بالستیک اعمال شود.

مازندمجلس:  وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه پیشنهاد اعمال تحریم های جدید علیه ایران را به خاطر برنامه موشک های بالستیک مطرح کرده است.
به گزارش نامه نیوز جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای مذاکره بر سر موشک های بالستیک مخالفت کرده و اعلام نموده است که برنامه موشک های بالستیک تهران کاملا دفاعی بوده و هیچ ارتباطی با توافقنامه هسته‌ای با قدرت های جهانی ندارد.
اگنس روماتت اسپاگنه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در سخنانی گفت: همان طور که می دانید، اتحادیه اروپا پیش از این تحریم هایی را علیه شرکت های ایرانی که در برنامه موشک های بالستیک نقش داشته اند، اعمال کرده است.
وی این اظهارات را در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات مکرون در جریان سفر هفته گذشته به امارات متحده عربی درباره چشم اندازهای مربوط به تحریم های احتمالی علیه فعالیت های موشکی ایران، بیان کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه افزود: اگر لازم باشد، تحریم های جدیدی را می توان اعمال کرد.
ایالات متحده مدعی شده است که ایران موشکی را که یمن در ماه جولای به عربستان سعودی شلیک کرده، در اختیار آنها قرار داده است و خواستار پاسخگو کردن تهران به خاطر نقض دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل شده است.
ژان ایو لودرایان وزیر خارجه فرانسه قرار است اواخر هفته جاری به ریاض سفر کند و اواخر ماه نوامبر نیز به تهران سفر خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت: گفتگوی سیاسی بین فرانسه و ایران فعال است و این مساله را ممکن می سازد تا همه موضوعات و مسائل را حل و فصل کنیم، از جمله مسائل راهبردی و منطقه‌ای را.
وزارت خارجه فرانسه همچنین اعلام کرده است که این یک شرط مهم برای ثبات منطقه است که ایران در امور داخلی لبنان دخالت نکند.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ضمن اشاره به تحولات اخیر لبنان، گفت: امیدواریم همه کسانی که بر لبنان نفوذ دارند، به فعالان سیاسی این کشور اجازه دهند تا به طور کامل به مسئولیت های خود عمل کنند.
وی افزود: آقای سعد حریری روز گذشته از ایران خواسته است تا در امور داخلی لبنان و همسایگانش دخالت نکند. ما بر این باوریم که این یک شرط مهم برای ثبات منطقه است.

فرانسه خارجه وزارت سخنگوی برنامه بالستیک لبنان تحریم اعمال موشکی تهران مسائل سیاسی منطقه داخلی دخالت اواخر اظهارات اعلام مکرون خواستار درباره متحده گذشته افزود