برگزیده ها
تحویل 8 فروند هواپیمای ای‌تی‌آر به ایران تا پایان سال 2017

مازندمجلس: شرکت هواپیماسازی اروپایی ای‌تی‌آر اعلام کرد این شرکت در نظر دارد تا ۸ هواپیمای دیگر تا پایان سال به ایران تحویل دهد.

مازندمجلس:به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، شرکت هواپیماسازی اروپایی ای‌تی‌آر اعلام کرد سفارش‌های جدید این شرکت ممکن است از هواپیماهای تحویلی آن در سال 2017 به میزان 50 درصد پیشی بگیرد.

به این ترتیب، نسبت ثبت سفارش به تحویل هواپیما برای این شرکت از کمتر از 0.5 در سال 2016 به حدود 1.5 درصد افزایش می‌یابد.

کریستین شرر، مدیر ارشد اجرایی این شرکت هواپیماسازی گفت، این شرکت که به صورت مشترک متعلق به شرکت ایرباس و گروه هوانوردی لئوناردو ایتالیاست، انتظار دارد تعداد تحویل‌هایش در سال 2017 و پس از آن، در 80 فروند ثابت بماند.

شرکت ای‌تی‌آر که با شرکت کانادایی بمباردیه رقابت می‌کند، پس از اینکه ثبت سفارش‌هایش نصف شد و به 36 فروند در سال 2016 کاهش یافت، امسال شاهد بهبودی در ثبت سفارش‌های خود بوده است. ثبت سفارش‌ها در سال 2016 کمترین میزان در 7 سال گذشته بوده است.

وی در حاشیه نمایشگاه هوایی دبی گفت ای‌تی‌آر پس از تحویل 6 فروند هواپیما به ایران از ابتدای سال تاکنون، تحت مجوزهای صادراتی آمریکا که پس از لغو تحریم‌ها صادر شد، در نظر دارد تا 8 هواپیمای دیگر تا پایان سال به ایران تحویل دهد.

هواپیماهایی که قطعات آمریکایی بیش از 10 درصد ارزش آنها را تشکیل می‌دهد، باید برای فروش به ایران، مجوز وزارت خزانه‌داری این کشور را دریافت کنند.

ای‌تی‌آر تحویل فروند هواپیماسازی میزان هواپیما سفارش‌های هواپیمای اجرایی اعلام پایان