برگزیده ها
کمک ۱۰۰ میلیون تومانی آیت‌الله هاشمی به کانون وکلا/ وکیلان را به دادگاه راه نمی‌دادند

مازندمجلس: رئیس اسبق کانون وکلای دادگستری یادآور شد: در بعضی دادگاه‌ها وکلا را راه نمی‌دانند. با آیت‌الله موسوی اردبیلی جلسه گذاشتیم که در نهایت ایشان بخشنامه دادند و مشکل حل شود.

مازندمجلس: رئیس اسبق کانون وکلای دادگستری یادآور شد: در بعضی دادگاه‌ها وکلا را راه نمی‌دانند. با آیت‌الله موسوی اردبیلی جلسه گذاشتیم که در نهایت ایشان بخشنامه دادند و مشکل حل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، گودرز افتخارجهرمی در مراسم هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس کانون وکلا دادگستری که در خانه اندیشمندان برگزار شد، ضمن ابراز تسلیت و تاسف از وقوع زلزله در استان کرمانشاه گفت: ایران، کشور زلزله‌خیزی است و مسئولان باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در بعضی از کشورها زلزله‌های شدید می‌آید اما تلفات کمتری می‌دهند. تاسف‌برانگیز است که در این اتفاق برخی از جاها، صد در صد نابود شده است. 

این وکیل دادگستری با اشاره به قدمت کانون وکلای دادگستری اظهار داشت: در گذشته اداره‌ای در وزارت دادگستری عهده‌دار کار وکلا شد که تا ۱۳۳۱ کار مربوط به وکلا را انجام می‌داد تا اینکه در هفتم اسفند آن سال، محمد مصدق لایحه استقلال وکالت را امضا کرد. 

افتخارجهرمی به فعالیت‌های کانون وکلا در دوران پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: دادستان انقلاب تهران آقای خواجوی را به سرپرستی دادگاه انقلاب منصوب کرد. او پروانه برخی وکلا را در دادگاه انقلاب باطل کرد و عده‌ای معلق شدند تا اینکه شورای عالی قضایی بنده را به عنوان سرپرست انتخاب کرد. ابتدا من از پذیرفتن این امر اجتناب کردم، بحث‌هایی شد و بالاخره ابلاغی به من داده شد که سرپرست کانون باشم. همینطور قصد داشتند بقیه کانون‌ها را من اداره کنم که من گفتم آنها هیات مدیره دارند. 

وی اضافه کرد: بنده آقای داوود فاطمی را قائم مقام انتخاب کردم. ایشان یکی از وکلای خوشنام بودند و در طول زمانی که با من همکاری داشتند، به‌خوبی امور را انجام دادند. البته ایشان بعد انتخابات کانون وکلا در دور اول عضو هیات مدیره شدند اما به علت سرطان دارفانی را وداع گفتند. 

رئیس اسبق کانون وکلای دادگستری یادآور شد: بالاخره بعد از اینکه کار پاکسازی کانون وکلا به اتمام رسید، انتخابات انجام شد و آقای جندقی به عنوان رئیس کانون انتخاب شدند. در زمانی که سرپرست بودم سعی کردم مقررات سابق را به همان شکل انجام دهیم، مسائل مربوط به کارآموزان و اختبار چون سابق درحال انجام شدن بود. سایر کمیسیون‌های کانون را تشکیل دادیم و بسیاری از دوستان که بعدها عضو هیات مدیره شدند در آن زمان کمک می‌کردند که به طور مثال، آقای کشاورز امور معاضدت را انجام می‌دادند. 

افتخارجهرمی ادامه داد: در زمینه‌های دیگر تلاش کردیم امور را انجام دهیم در بعضی دادگاه‌ها وکلا را راه نمی‌دانند. با  آیت‌الله موسوی اردبیلی جلسه گذاشتیم که در نهایت ایشان بخشنامه دادند و مشکل حل شود. 

وی تاکید کرد: محل فعلی کانون وکلا را از وزارت مسکن خریداری کردیم و شروع به ساخت کردیم. وکلا را دعوت و از آنها تقاضا کمک کردم که استقبال چندانی نشد. عده‌ای مبالغی متعهد شدند که بعضا پرداخت نکردند. نامه‌ای به ‌آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور وقت نوشتم و توضیح دادم وکلا در دعاوی وکالت تسخیری می‌کنند. ایشان دستور کمک ۱۰۰ میلیون تومانی را دادند که کار ما شروع شد و با کمک اعضای هیات مدیره کار خود را تمام کردیم و تا امروز در خدمت شما هستیم. 

کانون دادگستری افتخارجهرمی انقلاب کردیم مدیره وکلای دادند سرپرست اینکه دادگاه عنوان آیت‌الله وکالت عده‌ای بالاخره میلیون انتخابات زمانی تومانی داشتند مربوط موسوی نمی‌دانند دادگاه‌ها یادآور اردبیلی گذاشتیم اشاره ادامه هاشمی بخشنامه وزارت