برگزیده ها
رونمایی و نقد کتاب «گروه ۱+۵» در شهرستان ری برگزار شد
مازندمجلس: رونمایی و نقد کتاب «گروه ۱+۵» در شهرستان ری برگزار شد به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این نشست فرهاد حسن زاده، با ابراز خوشحالی برای حضور در چنین جلساتی، هفته کتاب را فرصت مغتنمی برای معرفی نویسندگان به مخاطبان دانست.

وی با یادآوری خاطرات کودکی و کتابخوانی خود در کانون پرورش فکری کودکان به زبان طنز یادآور شد که همیشه با کتاب مانوس بوده و نوشتن را راهی برای بیان باورها، احساسات و خواسته های خود با مخاطبان می‌دانسته است.

حسن زاده در مورد نحوه شکل‌گیری داستان کتاب «گروه ۱+۵» بیان کرد: جمعی از نویسندگان طنز (آتوسا صالحی، مژگان کلهر، شهرام شفیعی و...) به این ضرورت رسیدند که در حوزه کتاب کودک و نوجوان در مورد آموزش مسائل اجتماعی و رفتاری، خلاهایی جدی وجود دارد. پس آن‌ها دست به کار شدند تا با زبانی طنز و بدون شعار و نصیحت گویی این خلا را برطرف کنند که کتاب «گروه ۱+۵» حاصل این نشست‌ها بود.

در بخش دیگری از این مراسم آتوسا صالحی منتقد جلسه ضمن تشکر از همکاران کتابخانه، هفته کتاب را عید نویسندگان دانست و به لحاظ حضور خود در چنین جمع کتاب دوست ابراز خوشحالی کرد.

وی با یادآوری خاطرات مدرسه و کودکی خود با زبانی طنز و چگونه نویسنده شدنش گفت: متاسفانه سیستم آموزشی ما، تاکید خود را صرفاً بر مسائل درسی گذاشته و از درس هایی که در گذشته باب خلاقیت ها و استعدادیابی ها بوده (مانند کلاس انشا) غفلت کرده است. من امیدورام شرایطی فراهم شود تا معلمان توجه بیشتری به داستان خوانی کودکان داشته باشند.

صالحی خواندن مجموعه کتاب «گروه ۱+۵» را  به کودکان توصیه کرد و گفت: مثلاً در کتاب «مردی که خودش را گم کرد» از این مجموعه با زبانی ساده و روان مشکلی مانند اعتیاد را بازگو کرده و  به راه حل هایی که نوجوانان داستان برای درمان این مساله انجام می دهند؛ اشاره کرده است.

وی افزود: خواندن چنین کتاب های طنز هم برای خواننده لذت بخش بوده و همواره لبخند بر لب افراد می آورد و هم  به افزایش توانمندی های کودکان منجر می شود.

در ادامه جلسه کودکان و حاضرین در مراسم، با پرسش های خود از نویسنده به بحث و گفت و گو پرداختند.
کودکان زبانی صالحی داستان نویسندگان خوشحالی مسائل مراسم مانند مجموعه خواندن نویسنده آتوسا یادآوری دانست خاطرات کودکی ابراز شهرستان مخاطبان