برگزیده ها
اسلامی از چه چیزی سخن می گوید؟

اختصاصی مازندمجلس: صبح روز یکشنبه جلسه شورای اداری در محل ساختمان استانداری با حضور محمد اسلامی استاندار جدید مازندران برگزار شد.

اختصاصی مازندمجلس: صبح روز یکشنبه جلسه شورای اداری در محل ساختمان استانداری با حضور محمد اسلامی استاندار جدید مازندران برگزار شد.

اسلامی در بخشی از صحبت هایش با اشاره به برخی شاخصه ها، به نوعی خط مشی مدیریتی خود را تشریح کرد. حال سکوت مدیرانی که در جلسه حضور داشتند و عدم مانور رسانه‌ها بر کلید واژه های مطرح شده توسط استاندار می تواند نشان از بیانگی فضای مدیریت استان با این شاخصه ها باشد.

بدون شک اگر از مسائل مطرح شده در جلسه شورای اداری به سادگی بگذریم زمینه‌ساز تمدید مشکلات مدیریتی و اداری فعلی خواهیم شد. یقینا بخش اعظمی از این مشکلات نیز به دلیل عدم بکارگیری فاکتور های نامبرده شده توسط استاندار می باشد. در همین راستا با نگاهی به شرایط موجود و همچنین دغدغه مردم در می‌یابیم که چرا اسلامی از خداحافظی با تمركز گرايي، جلسات بي حاصل، سياسي كاري، بخشي نگري و بروكراسي و مكاتبات اداري بي ربط سخن به میان آورده است؟

کلیدواژه های مطرح شده در واقع پنج مشکل عمده فضای مدیریت استان می باشد. مکاتبات اداری بی‌ربط که موجب به طول انجامیدن پروسه های اداری شده، همواره مورد اعتراض هم استانیان واقع شده است.  همچنین سیاسی‌کاری و جلسات بی حاصل نیز زمینه‌ساز عدم بهره‌وری کافی و انفعال مدیریتی در استان بوده است.

گرچه غالب مدیران استان به دلیل رویه نه چندان درست سال‌های اخیر، برای بکارگیری چنین فاکتور هایی در سازمان‌های تحت امر خویش با مشکل مواجه‌اند اما مسلما در دیدار روز های اخیر با اسلامی، بیش از هر زمان دیگری به ضرورت بکارگیری این فاکتورها پی برده‌اند.

 

مازندمجلس قصد دارد در راستای مسائل مطرح شده از سوی استاندار، به تحلیل و بررسی خط مشی و عناوین تشریح شده بپردازد.

اسلامی از چه چیزی سخن می گوید؟ جلسه استانداری استاندار مازندران بروکراسی بیحاصل مازندمجلس توسعه