برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اگر در حوزه علمیه می‌ماند، مرجع تقلید می‌شد.

مازندمجلس:حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب عصر امروز (پنجشنبه 25 آبان) در سومین مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات در سخنانی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از امام(ره) حرف اول را در کشور داشت و پس از رهبر انقلاب هم، وی جایگاه رفیعی به خود اختصاص داده بود.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت بی نظیر و بی بدیلی داشت، اظهار داشت: باید نیم قرن بگذرد تا شخصیتی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی را داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اعلام این خبر که قرار است در نخستین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی کنگره بزرگی برگزار شود، تأکید کرد: قرار است در این کنگره برخی مراجع تقلید حضور داشته باشند.

حجت الاسلام اشرفی اصفهانی اضافه کرد : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت علمی بود و اگر در حوزه علمیه می‌ماند، مرجع تقلید بزرگی می‌شد.

کواکبیان: موضوع احزاب قصه پر غصه‌ای است

همچنین  مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در سومین مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات در سخنانی گفت: از آقای محسن هاشمی می‌خواهم که به فکر زلزله در تهران باشد. بنده به عنوان عضو شورای ساماندهی پایتخت از سوی مجلس انتخاب شده‌ام، اما تاکنون یک جلسه تشکیل نشده که مسائل را بررسی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روحیه تشکیلاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از پیروزی انقلاب باعث پیروزی انقلاب شد، اظهار داشت: روحیه حزبی را آیت‌الله هاشمی از پیش از انقلاب داشت.در همین اواخر هم آقای هاشمی می‌گفت که از آقای روحانی حمایت کنیم.

کواکبیان با بیان اینکه راه آقای هاشمی رفسنجانی باید ادامه پیدا کند، ادامه داد: حقیقتا بحث حزب در ایران سنگلاخ هایی دارد. بحث قانون احزاب را هم در مجلس داریم پیگیری می‌کنیم، نه دولت، نه مجلس و نه شورای شهر ما حزبی نیست که اگر بخواهیم از مشکلات برون رفت داشته باشیم، باید به تحزب توجه داشته کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب موضوع احزاب را قصه پر غصه‌ای دانست و افزود: شرایط به گونه‌ای است که احزاب به راحتی نمی‌توانند، تجمع قانونی داشته باشند. برخی مدیران افتخار می‌کنند که وابسته به هیچ حزب، دسته و گروهی نیستند که این اشتباه است.

وی با بیان اینکه حزب دولت در سایه است و از دولت‌ها مراقبت و بر آنها نظارت می‌کنند، گفت: مردم ما روحیه فردگرایی‌شان از جمع‌گرایی‌شان قوی‌تر است که این هم مانع تشکیل احزاب قوی در کشور می‌شود. البته مشکلات درونی در احزاب سیاسی هم هست، ما مشکل آموزش در احزاب را داریم، باید پنج یا شش حزب قوی در کشور شکل بگیرد.

کواکبیان اضافه کرد: احزاب فصلی هستند و فقط در انتخابات کاری انجام میدهند و در مناسبت ها نیز فقط اطلاعیه صادر می‌کنند. ما خواهان دموکراسی غربی نیستیم، بلکه خواهان دموکراسی اسلامی هستیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم قانون اساسی را به هم بزنیم، خاطرنشان کرد: اینکه در خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام افراد حزبی نیستد، این ضعف است. یک بند در قانون برنامه ششم توسعه به توسعه سیاسی اختصاص دارد که آن را در مجلس با سختی و زحمت زیادی حفظ کردیم.

حشمتیان: از قانون احزاب به‌شدت ناراحتیم 

قدرتعلی حشمتیان نایب رییس خانه احزاب ایران امروز نیز در سومین کنگره حزب مردمی اصلاحات که در سالن فجر تهران برگزار شد با اشاره به زلزله در غرب کشور اظهار داشت: از مقام معظم رهبری و همدلی مردم که همه را بسیج تشکر می‌کنیم.

وی به آخرین ملاقات خود با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کسوت ریاست خانه احزاب گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در این جلسه تاکید داشتند که احزاب ضربه‌گیر نظام هستند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه از قانون احزاب به‌شدت ناراحت هستیم، گفت: مشکلات عدیده‌ای در قانون جدید احزاب است و باید مسکوت بمانند.

نایب رییس خانه احزاب با بیان اینکه باید یارانه احزاب فعال شود، خاطرنشان کرد: احزاب زیر مشکلات مالی در حال له شدن هستند.

 

 

29216

احزاب هاشمی رفسنجانی اینکه قانون سیاسی آیت‌الله اظهار مشکلات کواکبیان انقلاب اصلاحات کنگره مردمی مرحوم سومین بزرگی تقلید روحیه حشمتیان شورای اصلاح‌طلب تهران امروز داریم پیروزی ادامه دموکراسی توسعه به‌شدت تاکید خاطرنشان هستیم خواهان تشکیل می‌کنیم باشیم اصفهانی عمومی اشرفی الاسلام می‌ماند می‌شد سخنانی اختصاص غصه‌ای اسلامی اضافه باشند شخصیت برگزار زلزله