برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای اقدام خصمانه دوتن از کارکنان رزمایش نظامی ناتو علیه بنیانگذار و رئیس جمهور ترکیه را اقدامی «تأسف بار» خواند.

مازندمجلس: وزارت امور خارجه ترکیه در ساعات پایانی روز جمعه با صدور بیانیه ای، انتشار تصویری از «مصطفی کمال آتاتورک» بنیانگذار جمهوری ترکیه در جرگه دشمنان ائتلاف ناتو و ایجاد یک اکانت جعلی با محتوای ستیزه جویانه تحت نام «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور را اقدامی «تأسف بار» خواند و اعلام کرد که روند کیفری علیه عاملان این دو اقدام را بطور جدی پیگیری خواهد کرد.
به گزارش نامه نیوز در این بیانیه آمده است: «این اقدام تأسف بار، غیراخلاقی و غیرقابل قبول است. روند کیفری برای مجازات عاملان بطور جدی پیگیری و گامهای لازم برداشته خواهد شد».
این درحالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در دیدار با «خلوصی آکار» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه، شخصاً بابت این اتفاق عذرخواهی کرد.
رئیس جمهور ترکیه در واکنش به اقدامات خصمانه دو تن از کارکنان رزمایش ناتو در نروژ اعلام کرد که این کشور ۴۰ نیروی نظامی خود را از این رزمایش خارج خواهد کرد.
گفتنی است که طی این رزمایش، یک تکنسین تصویری از مصطفی کمال آتاتورک را در میان تصاویر دشمن بر روی سیبل تیراندازی قرار داد.
در اقدامی دیگر، یک افسر ترک تبار ارتش نروژ با ایجاد یک اکانت جعلی تحت نام رئیس جمهور ترکیه در شبکه اجتماعی داخلی ناتو، اظهاراتی ستیزه جویانه علیه این ائتلاف را به اردوغان نسبت داد.
پس از تأیید این اقدامات خصمانه، عاملان آنها از سمتهای خود برکنار شدند.
ترکیه رزمایش عاملان پیگیری اردوغان اعلام اقدامی کیفری اقدام خصمانه اقدامات جمهور جویانه اکانت تصویری بیانیه مجازات مصطفی آتاتورک ایجاد ائتلاف جمهوری ستیزه