برگزیده ها
مشکلات عدیده‌ چاپ و نشر در خوزستان
مازندمجلس:  هادی مدرس‌نیا در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به لزوم‌ به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین آلات چاپ در استان خوزستان عنوان کرد:‌ بخش عمده مشکلاتی که در حوزه نشر خوزستان وجود دارد، ‌این است که ملزومات مورد نیاز چاپ کتاب وجود ندارد و بسیاری از ناشران با این چالش روبرو هستند.

نبود امکانات چاپی، آفت است
وی با بیان اینکه دستگاه تیغ سه طرف بُر یکی از نیازهای اصلی ناشران برای انتشار کتاب است، افزود: این دستگاه برای برش منظم برگ‌های کتاب است و به دلیل نبود آن، صنعت نشر آسیب زیادی دیده است و ناشران مجبور هستند بسیاری از کارها را به خارج از استان ارسال کنند که هزینه‌های مضاعفی به همراه دارد.
 
مدرس‌نیا همچنین از نبود امکانات صحافی مدرن در این استان انتقاد کرد و افزود: غیر از مرحله پیش از چاپ و چاپ، اکنون اگر بخواهیم کتابی با جلد سخت تولید کنیم نیز مشکل داریم چون دستگاه‌ها و تجهیزات متناسب آن وجود ندارد.
 
رئیس تعاونی ناشران استان خوزستان در بخش دیگر سخنان خود به گرانی مواد اولیه هم اشاره کرد و یادآور شد:‌ مواد اولیه مورد نیاز صنعت نشز معمولا با هزینه مضاعفی به خوزستان می‌رسد،‌ زیرا کالاهای وارداتی از گمرک به تهران و از تهران به اهواز می آید و هزینه رفت و آمد معمولا روی قیمت تمام شده کالاها اثر مستقیم می‌گذارد.
 
وی با بیان اینکه صنعت نشر در خوزستان، صنعتی مرده و بی‌رمق شده است، گفت:‌ علاوه بر مشکلاتی که گفته شد، توزیع کتاب نیز اغلب در تهران متمرکز است و ناشران استانی نمی‌توانند به این حوزه وارد شوند و اگرچه تاکنون قول‌های زیادی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل معضل پخش کتاب داده شده است اما متاسفانه ما همچنان با نبود سیستم توزیع مناسب مشکل داریم.
 
خرید اینترنتی؛ یک راهکار
مدرس‌نیا در بخش دیگر سخنان خود درباره پیش‌بینی راهکارهایی برای برون رفت از بی‌رونقی نشر خوزستان، گفت:‌ به نظر من سایت‌های خرید اینترنتی کتاب از جمله اقداماتی است که می‌تواند موجب رونق بخش زیادی از ناشران و کتابفروشان شود، زیرا بسیاری از هزینه‌های توزیع و پخش کتاب را ندارند.
 
وی ادامه داد:‌ دغدغه اصلی ناشران برای کار با مراکز توزیع‌کننده کتاب این است که باید از قیمت کتاب کم کنند در حالی که فروش اینترنتی کتاب، بخش زیادی از این دغدغه‌ها را کاهش می‌دهد و کتاب با قیمت مناسب و در فاصله زمانی مناسبی به دست مخاطب می‌رسد.
 
رئیس تعاونی ناشران استان خوزستان با بیان اینکه صنعت نشر امروز رها شده است،  یادآور شد:‌ از سوی دیگر کپی‌‌های غیرقانونی کتاب آفتی جدی برای ناشران به شمار می‌آید که آنها را از ادامه فعالیت در این صنعت دلسرد و دلزده می‌کند،‌ برخی افراد سودجو که کتاب پرفروش ناشران را به صورت افست منتشر می‌کنند آسیب جدی به ناشران می‌زنند که به دلیل نبود راهکارهای قانونی این روند ادامه دارد.
 
اتحادیه ناشران استان خوزستان از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون 65 ناشر در این اتحادیه عضویت دارند.
ناشران خوزستان استان زیادی اینکه تهران توزیع بسیاری ادامه فعالیت یادآور اولیه معمولا هزینه اینترنتی می‌رسد سخنان مناسب اکنون ندارد امکانات مشکلاتی تجهیزات اشاره دستگاه افزود  رئیس داریم مضاعفی هزینه‌های تعاونی