برگزیده ها

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه گفتمان روحانی در تبلیغات انتخابات یک گفتمان اصلاح طلبی بود، گفت: برای تحقق این گفتمان به سیاست‌ها و کارگزاران اصلاح طلب نیاز است.

مازندمجلس: سیدرحیم ابوالحسنی ، در پاسخ به این پرسش که آیا انتقادات و انتظارات اصلاح‌طلبان از دولت را به معنای سهم‌خواهی می‌دانید اظهار کرد: من این انتقادات و انتظارات را به معنای سهم‌خواهی نمی‌دانم. اصلاح‌طلبان در انتخابات به مردم قول‌هایی دادند که لازمه تحقق این قول‌ها اجرای سیاست‌ها و کارگزارانی است که این سیاست‌ها را اجرا کنند. نمی‌توان از یک کارگزار اصولگرا انتظار داشت که قول‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات را دنبال کند.  استاندار غیر اصلاح‌طلب سیاست‌های اصلاح طلبانه را دنبال نمی کند و وقتی اصلاح‌طلبان سینه سپر کرده و به مردم قول‌هایی دادند الان باید در مسند قرار بگیرند تا این وعده‌های خود را عملی کنند.
به گزارش نامه نیوز رئیس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این گزاره که روحانی هیچگاه اعلام نکرد که اصلاح‌طلب است که اصلاح‌طلبان از او انتظار اجرای سیاست‌های اصلاح‌طلبی را داشته باشند گفت: باید ببینیم روحانی در وعده‌های انتخاباتی چه شعارهایی داده است. ما اصلاح‌طلبان به گفتمان او رای دادیم. گفتمان او مقابل گفتمان اصولگرایی بود. او قول داد یک قدم جلوتر حرکت می‌کند، نه اینکه وضع موجود را حفظ می‌کند. اینجا دادگاه نیست که بخواهیم گرایش سیاسی  روحانی را مشخص کنیم. ما تحلیل گفتمان می‌کنیم. دال‌های گفتمانی روحانی نزدیک به دال‌های گفتمانی اصلاح‌طلبان و متفاوت از اصولگرایان بود. شما سخنرانی‌های روحانی در مشهد، تبریز و یزد را در ایام تبلیغات انتخابات ببینید. اگر این سخنرانی‌ها را تحلیل گفتمانی کنیم متوجه می‌شویم که گفتمان روحانی به اصلاح‌طلبان نزدیک است. مگر روحانی در یزد «درود بر خاتمی» نگفت؟
وی  در پاسخ به این پرسش که اگر اصلاح طلبان در انتخابات اخیر از روحانی حمایت نمی‌کردند، باید حامی چه کسی می شدند؟ اظهار کرد: این مسئله درست است. فضای سیاسی کشور به گونه‌ای ایجاد شد که اصلاح طلبان گزینه‌ای به جز روحانی نداشتند. اما اصلاح‌طلبان هم می‌توانستند که کاندیدایی جدی بیاورند تا روحانی مجبور شود با آنها وارد مذاکره و معامله شوند. اگر این اتفاق می‌افتاد شاید انتخابات به مرحله دوم می‌رفت اما اصلاح‌طلبان کار اخلاقی و عقلانی کرده و گزینه جدی نیاوردند. از روحانی حمایت کردند تا او با رای بالاتری پیروز انتخابات شده و با قدرت بیشتری گفتمان اصلاحات را دنبال کند.
روحانی اصلاح‌طلبان انتخابات گفتمان می‌کند سیاسی اصلاح گفتمانی دنبال انتظار معنای سهم‌خواهی وعده‌های نزدیک حمایت طلبان سیاست‌های دال‌های تحلیل قول‌هایی انتقادات موجود اینکه جلوتر انتظارات اظهار سیاست‌ها اجرای دادند اصلاح‌طلب