برگزیده ها
مجتمع فرآورشی هنگام تا پایان آذر به مدار می آید

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از راه اندازی بخش های مختلف مجتمع فرآورشی هنگام خبر داد و گفت: این مجتمع فرآورشی تا پایان آذرماه به بهره برداری نهایی می رسد.

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از راه اندازی بخش های مختلف مجتمع فرآورشی هنگام خبر داد و گفت: این مجتمع فرآورشی تا پایان آذرماه به بهره برداری نهایی می رسد.

به گزارش ایلنا، حمید بورد گفت: تاسیسات مجتمع فرآورشی هنگام راه اندازی شده و پس از انجام برخی از آزمون های استاندارد، این مجتمع فرآورشی تا پایان آذرماه امسال به بهره برداری می رسد.

بنابراین گزارش، با بهره برداری از این تاسیسات، مشعل میدان هنگام در جزیره قشم خاموش می‌شود و علاوه بر تامین گاز نیروگاه‌های قشم مولد، تولید همزمان آب و برق مپنا و صنایع جزیره قشم، گاز مازاد آن برای تامین نیاز نیروگاه بندرعباس ارسال می شود.

این تاسیسات همچنین ظرفیت فرآورش روزانه ۸۰ میلیون فوت مکعب گاز ‌طبیعی دارد .

بورد در خصوص مصوبه افزایش میزان سقف مجوز سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری در طرح های توسعه ای این شرکت نیز گفت: شرکت نفت فلات قاره ایران، مرحله اول مصوبات را دریافت کرده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: هم اکنون جمع بندی موارد مربوط به این مصوبه انجام شده و جلسات مربوط به آن نیز در مراحل پایانی است و وزیر نفت به زودی مصوبات را پس از تایید نهایی ابلاغ می کند.

بورد با تاکید بر اینکه در آخرین بسته سرمایه گذاری که از سوی وزیر نفت نهایی شده است، سهم مناسبی نیز برای فلات قاره در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اولویت اول جذب سرمایه گذاری در شرکت نفت فلات قاره ایران در حوزه میادین مشترک است و بر همین مبنا میدان های فروزان، رشادت، رسالت در اولویت جذب سرمایه گذاری قرار دارند.

 

فرآورشی مجتمع گذاری سرمایه هنگام مدیرعامل تاسیسات نهایی برداری پایان مصوبات مربوط اولویت مصوبه گزارش اندازی آذرماه میدان جزیره تامین