برگزیده ها
اجرای ۵۸ فقره احکام قلع و قمع در ۳ روستای گرگان

مازندمجلس: دادستان عمومی و انقلاب گرگان از اجرای ۵۸ فقره حکم قطعی قلع و قمع و آزادی ۶۱ هزار متر مربع زمین های زراعی و باغ ها در سه روستای گرگان خبر داد.

مازندمجلس: دادستان عمومی و انقلاب گرگان از اجرای ۵۸ فقره حکم قطعی قلع و قمع و آزادی ۶۱ هزار متر مربع زمین های زراعی و باغ ها در سه روستای گرگان خبر داد.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت:۵۴ مورد احکام در خصوص اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ ها و ۴ مورد احکام قلع و قمع هفته گذشته در سه روستای گرگان اجرا و در مجموع ۶۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع از اراضی آزاد شد.

وی افزود:این احکام با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی گرگان در روستاهای کریم آباد،گلند تاریخی و فخرآباد گرگان به اجرا در آمد.

حقی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستاها از طریق ساخت و سازهای غیر مجاز تصریح کرد:ما مکلف هستیم از هویت فرهنگی روستاها به ویژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی توسط عده ای منفعت طلب هستند،دفاع کنیم.

دادستان مرکز استان گلستان از ادامه روند پیگیری و بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در استان خبر داد و گفت:به عنوان دادستانی این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و با منفعت طلبان و متجاوزان حریم منابع ملی و طبیعی و با تغییر کاربری اراضی کشاورزی تشدید برخورد را در دستور کار قرار داده ایم.

این مقام قضایی تاکید کرد:افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده شهرها،شهرک ها و روستاها دارند بایستی با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا راهنمایی شوند.

حقی در پایان گفت:مردم عزیز استان هرگونه تبدیل وضعیت و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و باغ ها را می توانند به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

 

اراضی گرگان استان دادستان کشاورزی احکام کاربری تخریب تغییر اجرای روستای گلستان روستاها پیگیری سازهای منفعت فرهنگی گزارش عمومی انقلاب زراعی مدیریت