برگزیده ها

مازندمجلس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا باید امکانات و ظرفیت‌های عظیم صادراتی خود را به خوبی بشناسیم و از آنها برآورد دقیق داشته باشیم.

مازندمجلس: سعید جلیلی در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان محصولات غیر نفتی و برخی از سفرای سابق ایران در کشورهای مختلف از جمله روسیه، چین، برزیل و ونزوئلا اظهار کرد: سوال مهمی که امروز وجود دارد این است که در روابط خارجی اقتصادی در کدام نقطه ایستاده ایم و با وضع مطلوب چقدر فاصله داریم؟ حرکت به سمت مطلوب علاوه بر اراده دولت و مسئولان، حرکت و اراده مردم را نیز می‌طلبد و امیدوارم با استفاده از نظرات شما به عنوان کسانی که از نزدیک تجارب متعددی در حوزه صادرات کسب کرده اید، بتوان در پایان به راهکارهای عینی و مشخص رسید.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: با توجه به فشارها و تحریم‌های جدید امریکا باید تلاش کنیم تا در عمل اثر تحریم‌ها از بین ببریم و برای این کار لازم است تا امکانات و ظرفیت‌های عظیم صادراتی خود را به خوبی بشناسیم و از آنها برآورد دقیق داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: بعد از برجام، تحریم ISA مجددا تمدید شد و به تازگی نیز تحریم جدید کاتسا علیه ایران اعمال شده است، در صورتی که با گسترش روابط خارجی اقتصادی بویژه با کشورهای همسایه می‌توانیم حجم قابل توجهی از تحریم ها را در عمل بی‌اثر کنیم لذا باید ضمن شناسایی موانع، برای گسترش روابط اقتصادی با همسایگان نهایت تلاش خود را انجام دهیم.
بر اساس این گزارش، در این جلسه فعالان اقتصادی و صادر کنندگان محصولات غیر نفتی نیز نکاتی راز جمله بازاریابی سفارتخانه‌ها برای کالاهای ایرانی، هزینه‌بانکی بانک‌های ایران به عنوان مانع صادرات، نداشتن ارتباط با کانال‌های اصلی در بازار هدف، وجود تعرفه برای واردات برخی کالاهای ایرانی و همزمان نبود تعرفه برای کالاهای مشابه و بازار عراق که در دست برخی کشورهاست مطرح شد.
اقتصاد اقتصادی روابط تحریم گسترش کالاهای پایان صادرات عنوان گزارش ایرانی تعرفه بازار اراده کشورهای بشناسیم صادراتی ظرفیت‌های امکانات همسایگان نهایت خارجی جلیلی محصولات فعالان مطلوب