برگزیده ها
فناوری امنیتی تشخیص چهره به گوشی‌های اندرویدی افزوده می‌شود

مازندمجلس: انتظار می رود در سال آینده میلادی گوشی‌هایی روانه بازار شوند که به قابلیت تشخیص چهره برای رمزگشایی مجهز باشند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، اپل با عرضه گوشی آیفون ایکس قابلیتی موسوم به فیس آی دی را در دسترس علاقمندان قرار داده که باز کردن قفل گوشی را با نگاه کردن مالک به آن ممکن می کند.

اما شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی که دوست ندارند از اپل عقب بمانند درصدد ارائه خدمات مشابه هستند. تعدادی از شرکت های چینی مانند هواوی، اوپو و شیائومی در حال طراحی حسگرهای سه بعدی هستند که تولید نرم افزارهای اسکن چهره و رمزگشایی از گوشی از این طریق را ممکن می کند.

انتظار می رود با عرضه گوشی های مجهز به این فناوری، فروش گوشی های هوشمند جدید تولیدی این شرکت ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد. البته افزایش دقت این فناوری برای جلوگیری از ضریب خطای بالا از اهمیت زیادی برخوردار است.

اپل مدعی است ضریب خطای این فناوری یک به ازای هر یک میلیون مورد است، اما این رقم در مورد حسگرهای اثرانگشت یک به ازای هر 50 هزار مورد است. هیچ یک از شرکت های سازنده گوشی های هوشمند اخبار و شایعات منتشر شده را رد یا تایید نکرده اند.

آ

فناوری افزایش هوشمند سازنده اندرویدی حسگرهای