برگزیده ها
پویش ملی کتابگردی در نیشابور
مازندمجلس: پویش ملی کتابگردی در نیشابور به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، عباس کرخی، رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اشاره به برگزاری چهارمین آئین کتابگردی گفت: با توجه به چالش‌های فرا روی صنعت نشر و آسیب‌های به‌وجود آمده در این حوزه و پیامدهای ناشی از عدم گرایش مردم و مخاطبان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، پسندیده است، چهارمین دوره کتابگردی با شعار «من هم می‌آیم» درشهرستان نیشابور انجام شود.
 
رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ادامه داد: حمایت از کتابفروشی‌ها  شهرستان نیشابور با این حرکت ارزشمند که یکی از موثرترین راه‌های حمایت و پشتیبانی از کتاب فروشی‌ها و خرید کتاب از ایشان است انجام خواهد شد. با عنایت به برنامه‌های «بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی»  و با توجه به اینکه یکی از طرح‌های موفقی که طی چهار دوره گذشته در تهران و برخی از استان‌ها با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رونق بخشیدن به کتابفروشی‌ها به اجرا گذاشته شده، امسال نیشابورنیز به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 95 نیز این طرح را اجرایی می‌کند.

کرخی ادامه داد: مردم فرهنگ‌دوست نیشابوری با حضور در کتابفروشی «نشر دانش» در خیابان شهید جعفری (راه‌ آهن)، کتابفروشی‌های «کلیدر»، «یار مهربان» و «پاتوق کتاب»  در خیابان فردوسی شمالی و کتابفروشی «پرنیان» واقع در بلوار فضل و شرکت در پویش طرح کتابگردی  می‌توانند با خرید کتاب با تخفیف ویژه حمایت و مشارکت همه جانبه خود را انجام دهند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور گفت: از مسوولین و همه دستگاه‌های فرهنگی سطح شهر شهرستان نیز دعوت  می‌کنیم  همگام با مردم به طرح ملی پویش کتابگردی بپیوندند وحمایت خویش را  از مراکز فروش کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه اعلام کنند.

رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیشابور افزود: از علاقه‌مندان و فرهیختگان تقاضا داریم که در راستای پویش کتابگردی برای استمرار و ترویج رونق کتابخوانی پنجشنبه‌(2 آذر‌ماه) با حضور گرم و پر شور خود در کتابفروشی‌های شهرمان حضور پیدا کنند و با خرید حتی یک نسخه کتاب و گفتن خدا قوت از این قشر فرهنگی  تقدیر به عمل آورند.
فرهنگ نیشابور کتابگردی ارشاد اسلامی کتابخوانی ترویج حمایت اداره  کتابفروشی کتابفروشی‌های خیابان مطالعه عمومی چهارمین ادامه شهرستان