برگزیده ها
طرح‌های فصلی، مردم را به کتابفروشی‌ها سوق می‌دهد
مازندمجلس: طرح‌های فصلی، مردم را به کتابفروشی‌ها سوق می‌دهد مدیر کتابفروشی مولی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه طرح‌هایی مثل عیدانه، تابستانه یا پاییزه کتاب باید به صورت مستمر برگزار شوند، گفت: اجرای چنین طرح‌هایی موجب می‌شود که مردم در طول سال فقط منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه نباشند و بتوانند از طرح‌ها و برنامه‌هایی از این دست برای خرید کتاب‌های مورد نظر خود استفاده کنند.

عمار مفید درباره لزوم اطلاع‌رسانی گسترده درباره این طرح‌ها تاکید کرد و ادامه داد: در دوره تابستانه، مشتریان زیادی به کتابفروشی می‌آمدند که از اجرای طرح خبر نداشتند و مطلع نبودند و ما به آنها اطلاع دادیم و خوشحال شدند. معتقدم که در این زمینه باید تلاش شود تا بخش زیادی از مردم در جریان برپایی طرح‌ها قرار بگیرند.
 
وی همچنین درباره لزوم به روزرسانی نرم‌افزار این طرح، گفت: در کتابفروشی ما هر روز عناوین جدیدی می‌آید و یکی از موضوعاتی که اهمیت دارد این است که برخی از این آثار جدید در سایت خانه کتاب ثبت نشده و زمانی که مشتری به کتابفروشی می‌آید و کتاب انتخاب می‌کند از آنجایی که نام کتاب در سیستم درج نشده است، نمی‌توانیم نام کتاب را پیدا کنیم و به همین دلیل به روز بودن سایت و سامانه اهمیت زیادی در اجرای بهتر طرح دارد.
 
مدیر کتابفروشی مولی افزود: از دیگر موضوعاتی که درباره این طرح باید به آن اشاره کنم، این است گاهی دیده می‌شود، قیمت کتاب در سامانه با قیمت پشت جلد کتاب مطابقت ندارد و در کل قیمت‌ها به روزرسانی نشده است و به عنوان مثال گاهی چاپ‌های هفتم و هشتم یک کتاب منتشر شده اما همچنان قیمت چاپ دوم آن در سایت قرار دارد که این موضوع مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و فکر می‌کنم‌ باید فکری برای آن انجام داد.
 
مفید، به یکی از ویژگی‌های مفید طرح فصلی کتاب اشاره کرد و گفت: در تماسی که با همکارانم داشتم متوجه شدم که این طرح‌ها در استان‌ها بیشتر جوابگو بوده است و امیدواریم در تهران نیز به مرور زمان بیشتر جا بیفتد و با استمرار جای خود را در میان دیگر مناسبت‌ها باز کند.
 
کتابفروشی مولی از سال 1356 فعالیت خود را در ابتدای خیابان ابوریحان آغاز کرده است. 
کتابفروشی درباره طرح‌ها زیادی اجرای می‌کند سامانه اشاره بیشتر اهمیت می‌آید تابستانه طرح‌هایی  مدیر روزرسانی موضوعاتی