برگزیده ها

مازندمجلس: شرکت هواپیمایی ملی چین به دلیل کاهش تقاضا برای سفر به کره شمالی که با افزایش تحریم‎های آمریکا رابطه مستقیم دارد، پروازهای خود را به مقصد پیونگ یانگ تعلیق کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی ملی چین پروازهای پکن- پیونگ یانگ را به حال تعلیق درآورد.
علت این امر کاهش شدید تقاضا برای سفر به کره شمالی در نتیجه افزایش تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، عنوان می‌شود.
گفتنی است تعلیق پروازهای پکن- پیونگ یانگ بلافاصله بعد از سفر «سانگ تائو» نماینده ویژه چین به پیونگ یانگ و به دنبال تصمیم اخیر آمریکا برای بازگرداندن کره شمالی به لیست دولت‌های حامی تروریسم انجام می‌شود.
پروازهای شرکت هواپیمایی ملی چین به مقصد پیونگ یانگ، از سال میلادی ۲۰۰۸ به این سو، هر هفته در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه انجام می‌شد.  
البته انتظار می‌رود در صورت رسیدن تعداد مسافرین به حد نصاب لازم، هواپیمایی ملی چین پروازهای خود را به کره شمالی از سر بگیرد –اقدامی که با توجه به افزایش تنش‌ها میان واشنگتن- پیونگ یانگ و تحریم‌هایی که هر روز بیشتر می‌شود، در کوتاه مدت میسر نخواهد بود.
گفتنی است دولت آمریکا دیروز سه شنبه ۱۳ شرکت چینی و کره شمالی را به اتهام کمک به فرار از محدودیت‌های هسته ای وضع شده علیه پیونگ یانگ، در فهرست سیاه تحریم‌های خود قرار داد.
این اقدام واشنگتن یک روز پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، کره شمالی را در فهرست دولت‌های حامی تروریسم گنجاند.
وضع تحریم‌های جدید نشان‌دهنده تمرکز دولت ترامپ بر لطمه زدن به روابط تجاری میان چین و کره شمالی است -اقدامی که به زعم مقامات کاخ سفید برای وادار ساختن پیونگ یانگ به عقب‌نشینی از برنامه توسعه موشکی خود ضروری است.
پیونگ شمالی پروازهای هواپیمایی آمریکا تحریم‌های تعلیق واشنگتن فهرست تروریسم ترامپ دولت‌های تقاضا گفتنی افزایش