برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در فضاهای شهری ما زمینه پیشرفت برای مردان بسیار مناسب تر از زنان است و در آن کمتر به بانوان توجه شده است.

مازندمجلس: پروانه مافی روز پنجشنبه در همایش 'جهانی به سوی امنیت و عدالت برای زنان' در مشهد افزود: باید در شهرها و استان های ما فضای لازم در اختیار بانوان قرار گیرد تا جامعه از استعدادهای خدادادی و ظرفیت های گسترده این قشر از جمعیت نیز بهره مند شود. 
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز فضای حاکم بر شهرهای ما مناسب حضور زنان نیست و در این شرایط روحیه کنشگری، فعالیت، ایجاد تولید و خلاقیت آنان اگر نگوییم نابود می شود، اما به شدت ضعیف و رقیق می شود. 
وی اظهار کرد: زنان 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و در این شرایط در واقع نیمی از جمعیت تضعیف و کنار گذاشته می شود چون فضایی برای رشد لازم را ندارند. 
این نماینده مجلس با اشاره به موضوع حقوق شهروندی گفت: امروز در اسنادی که برای حمایت از حقوق شهروندی تنظیم شده نیز نگاه به حقوق زنان بسیار ضعیف است و در یکی از 12 ماده ای که به حقوق زن اشاره دارد موضوع شهر و فضاهای شهری دیده شده که آن هم به صورت جدی به موضوع زنان نپرداخته است. 
مافی ادامه داد: بحث زنان و سهم آنان از شهرها بسیار مهم است و در واقع در مباحث حقوق شهروندی باید به حق زنان از پایه و اساس پرداخته و توجه شود. 
وی با اشاره به اینکه در این فضا به نقش زنان در حوزه شهری هم کمتر پرداخته شده است، افزود: امروز از 22 منطقه شهرداری تهران تنها یک یا 2 مورد در اختیار بانوان است و نیز در 40 سازمان و شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در اختیار زنان گذاشته نشده است و اگر هم باشد به تعداد انگشتان دست نمی رسد. 
همایش یک روزه جهانی به سوی امنیت و عدالت برای زنان، به همت کانون زنان حقوقدان خراسان رضوی 'سورا' با حضور جمعی از کارشناسان و فعالان استانی و کشوری در حوزه حقوق زنان در مشهد برگزار شد. 
این چندمین همایش از این دست است که توسط این تشکل با محوریت وضعیت حقوق زنان، کودکان و نیز حقوق شهروندی در یک سال اخیر برگزار می شود. 
تهران شهروندی اختیار جمعیت امروز اشاره موضوع پرداخته شهرداری گذاشته بسیار شرایط برگزار بانوان جهانی همایش ندارند امنیت عدالت شهرها افزود نماینده