برگزیده ها
بازد از کتابفروشی‌ها به یک روز اختصاص نداشته باشد
مازندمجلس: بازد از کتابفروشی‌ها به یک روز اختصاص نداشته باشد به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه از تهران با  مسئولان فرهنگی و استانی فارس در ادامه بازدید از کتابفروشی‌های شیراز در روز کتابگردی به بازدید از کتابفروشی اسفند پرداختند. کتابفروشی اسفند به مدت 30سال است که در شهر شیراز دایر بوده و به‌فروش مجموعه‌ای از کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف اختصاص دارد.
 
غلامحسین امامی؛ مدیر کتابفروشی اسفند با اشاره به سابقه فعالیت خود در این رشته به معرفی بخش‌های مختلف از کتابفروشی اسفند برای معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل موسسه نمایشگاه ها پرداخت. از نکات قابل توجه در این کتابفروشی که امامی به آن اشاره کرد، اختصاص قفسه‌ای با عنوان دیوار مهربانی کتاب است که افراد کم‌بضاعت می‌توانند به شکل رایگان از این قفسه کتاب بردارند.
 
اقدام قابل توجه دیگر این کتابفروشی باسابقه تهیه عینک‌های مطالعه با شماره‌های مختلف و قراردادن آن در کتابفروشی برای استفاده کتاب‌دوستانی است که عینک خود را فراموش کرده اند.
 
امامی در این بازدید پاره‌ای از مشکلات خود را به‌عنوان یک کتابفروش عنوان کرد و درباره آیین کتابگردی گفت: این آیین یک‌روزه که به شکل سالانه برگزار می‌شود، حکم غبارروبی از بازار کتاب را دارد و به‌نظر من این بازدیدها و این دیدارها باید بیشتر شوند.
 
اسماعیل تبادار، استاندار فارس نیز در این دیدار درباره تاثیر نمایشگاه‌های استانی گفت: نمایشگاه‌های استانی آوای کتاب و کتابخوانی در کشورند که اگر این آوا قطع شود،‌ جایگاه کتاب و کتابخوانی و حتی کتابفروشی‌ها نیز دچار مشکل می‌شود.
 
شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران نیز به فعال‌شدن پزهای بانکی کتابفروشی‌ها در ایام نمایشگاه کتاب شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام با هدف جلوگیری از تضعیف اقتصاد کتابفروشان انجام شده است به‌طوری که علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند بن‌های اختصاص‌یافته نمایشگاه را در کتابفروشی‌های شهر نیز مورد استفاده قرار دهند.
 
در پایان این بازدید محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسئولان استان خواست تا برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان مقادیری کتاب از کتابفروشی اسفند خریداری شود. 
کتابفروشی اسفند فرهنگی نمایشگاه بازدید استانی شیراز مختلف اسلامی ارشاد کتابفروشی‌ها اشاره اختصاص وزارت فرهنگ استفاده درباره کتابخوانی استان می‌توانند نمایشگاه‌های کتابفروشی‌های معاون مسئولان کتابگردی موسسه عنوان