برگزیده ها

مازندمجلس: سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در سال جاری ۱۰ ایستگاه راه‌آهن به مساحت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، غلامرضا رضایی بالاجو با تاکید بر توسعه شبکه ریلی و اتصال مراکز استان‌های کشور به شبکه سراسری راه‌آهن گفت:‌ با توجه به اولویت توسعه خطوط ریلی در سال جاری و اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی عملیات اجرایی ایستگاه‌های راه‌آهن با سرعت بیشتری در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات عملیات اجرایی ایستگاه‌ها فازبندی شد و بخش مسافری آن‌ها در اولویت اجرا قرار گرفت که با توجه به مجوزهای اخذ شده از شورای عالی فنی و پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران در ابتدای سال، عملیات احداث ایستگاه‌ها شتاب قابل توجهی گرفت.

سرپرست اداره کل ساخت  ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از ثبت رکورد جدید در ساخت ایستگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سالج اری رکورد ساخت ایستگاه‌های مسافری در ۳۰ سال گذشته شکست و از لحاظ متراژ به بیش از دو برابر میانگین ساخت رسید.

رضایی بالاجو در ادامه اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۱۰ ایستگاه مسافری راه‌آهن در زمینی به مساحت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب که متراژ ساختمان‌های آن در حدود ۱۴۳ هزار مترمربع است افتتاح می شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر افتتاح ایستگاه‌های همدان و ساوه در محور تهران ـ همدان اعلام کرد: ایستگاه‌های راه‌آهن فیروزان و کرمانشاه در محور غرب کشور آماده بهره‌برداری است و ایستگاه‌های نقده و ارومیه در محور مراغه ـ ارومیه نیز در مراحل نهایی آماده سازی قرار دارد.

سرپرست اداره کل ساخت  ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از برگزاری مناقصه ۲۰ ایستگاه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد در محور میانه ـ تبریز آغاز شده است و تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهد بود و ایستگاه‌های کوهین، لوشان، رستم‌آباد، سراوان و رشت نیز در مراحل تکمیل عملیات قرار دارد.

راه‌آهن ایستگاه‌های عملیات بهره‌برداری ایستگاه اجرایی ساختمان‌های آماده مسافری ایستگاه‌ها پایان متراژ رکورد فرودگاه‌ها افتتاح همدان مراحل ارومیه بنادر رضایی توسعه افزود اتصال بالاجو سرپرست ساخت  اداره اولویت