برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عزمی جدی برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این آمادگی را دارد که کمک هزینه اسکان موقت زلزله زدگان را به آنها پرداخت کند.

مازندمجلس: عباس آخوندی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که در ثلاث باباجانی برگزار شد، گفت: بر اثر برآورد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زلزله بزرگ کرمانشاه ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنیاد مسکن تجربه خوبی در بازسازی مناطق زلزله زده دارد و تاکنون با گذشت 11 روز به خوبی خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه آماده کرده است.
وی اظهار کرد: با توجه به آمادگی هایی که تاکنون ایجاد شده، امیدواریم بخش اعظمی از کار بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا یک سال آینده به اتمام برسد.
آخوندی با بیان اینکه مردم محور اصلی بازسازی مناطق زلزله زده هستند، عنوان کرد: ما نمی توانیم قیومیت مردم در بازسازی و ایجاد اسکان موقت را بر عهده بگیریم از این رو دولت هر نوع کمکی که نیاز باشد در اختیار زلزله زده ها قرار می دهد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش اعظمی از ارزیابی های خسارت ها توسط بنیاد مسکن انجام شده است، گفت: در روستاها سه میلیون تومان برای اسکان موقت و پنج میلیون برای اسکان دائم پرداخت می شود.
آخوندی با بیان اینکه میزان کمک هزینه اسکان موقت و دائم در شهرها بسته به نوع خسارت متفاوت است، اظهار داشت: در حوزه اسکان موقت روستاها اختیار را به مردم داده ایم؛ آنان می توانند هزینه ها را دریافت کنند و یا براساس قراردادی که بنیاد مسکن قراردادی با سپاه بسته است از کانکس استفاده کنند.
وی با بیان اینکه هشت استان معین به منظور بازسازی مناطق زلزله زده آماده هستند، اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ دستگاه ادوات و دستگاه های مورد نظر برای بازسازی به مناطق زلزله زده اعزام شده است.
وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر کار آواربرداری مناطق زلزله زده به اتمام برسد، عنوان کرد: براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روز شنبه آمادگی لازم برای پرداخت کمک هزینه های اسکان موقت به مردم وجود دارد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
زلزله مناطق بازسازی کرمانشاه اسکان خسارت اینکه بنیاد شهرسازی استان تاکنون هزینه آخوندی میلیون اختیار پرداخت روستاها دستگاه شهرستان کیلومتری قراردادی براساس ایجاد آماده مسکونی اسلامی انقلاب اظهار آمادگی اتمام اعظمی امیدواریم عنوان