برگزیده ها

مازندمجلس: احمد همتی، نماینده سمنان و سعید متقی، مدیر کل امور سیاسی استانداری سمنان از منتفی شدن انتصاب مهدی عبوری برای استانداری سمنان و افزایش احتمال ابقای محمدرضا خباز خبر دادند.

مازندمجلس: محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب 27 آبان 94 در حالی که حدود دو سال از عمر دولت یازدهم می گذشت با حکم محمدرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جایگزین محمد وکیلی در استانداری سمنان شد. اما با وجود گذشت بیش از 3 ماه از عمر دولت دوازدهم هنوز تکلیف استانداری سمنان مشخص نشده و جزو 8 استان باقی مانده است. به گزارش نامه نیوز سعید متقی، مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان با بیان اینکه تغییر استانداری سمنان فعلا متوقف شده است گفت: «حدود یک ماه پیش مسائلی مبنی بر تغییر آقای خباز مطرح شد که فعلا این تغییر متوقف شده است.» 
او افزود: «آقای خباز با تمام توان در استانداری سمنان مشغول به کار هستند و شنبه و یکشنبه نیز قرار است همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان در تهران با حضور آقای خباز برگزار شود.» 
به گفته متقی فعلا بحث تغییر محمدرضا خباز مطرح نیست و او با قوت به کار خود در استانداری سمنان ادامه می دهد. 
مدیرکل امور سیاسی استانداری سمنان در حالی تاکید دارد که تغییر استانداری سمنان منتفی شده است که برخی اخبار حاکی از آن است که پس از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان که این هفته در تهران برگزار می شود، تکلیف استانداری سمنان مشخص خواهد شد. 
پیش از این نیز «مهدی عبوری»، شهردار ساری به عنوان گزینه جایگزین خباز در استانداری سمنان مطرح شده بود. محمدرضا خباز نیز در گفتگویی درباره خصوص معرفی گزینه های احتمالی برای استانداری سمنان تایید کرده بود که مهمترین گزینه معرفی شده مهدی عبوری است اما تا زمانی که هیئت دولت این گزینه را تصویب نکند، قطعی نیست. تاییدیه خباز اما برای زمانی بود که احتمال انتصابش برای استانداری چهارمحال بختیاری می رفت. با این حال اقبال عباسی به شهرکرد رفت و دیگر خبری از جا به جایی خباز نیز نشد تا گمانه ها مبنی بر ابقای او خباز در استانداری سمنان تقویت شود.
احمد همتی، نماینده سمنان نیز در گفتگو با اعتمادآنلاین با منتفی شدن انتصاب مهدی عبوری، احتمال ابقای محمدرضا خباز در استانداری سمنان را تایید کرد و گفت: «بر اساس اطلاع وزارت کشور قرار بود هفته قبل تکلیف استانداری سمنان مشخص شود که باید دید در هفته آتی وعده وزارت کشور عملی می شود یا خیر.» 
با منتفی شدن انتصاب مهدی عبوری برای استانداری سمنان و خبر احمد همتی مبنی بر اینکه وزارت کشور به زودی تکلیف استانداری سمنان را مشخص می کند باید منتظر ماند و دید بعد از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان که در پایتخت برگزار می شود، حکم تمدید استانداری محمدرضا خباز امضا می‌شود؟منبع : اعتماد آنلاین
سمنان استانداری محمدرضا تغییر استان عبوری تکلیف گزینه برگزار منتفی صنعت وزارت سرمایه‌گذاری فرصت‌های احتمال همایش سیاسی ابقای زمانی انتصاب تایید جایگزین تهران متوقف برگزاری اینکه معرفی