برگزیده ها
تهران آماده است تجربیات خود را در اختیار کاراکاس قرار دهد

مازندمجلس: معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به مناسبات مثبت و سازنده ایران و ونزوئلا بر گسترش همکاری‌های تهران- کاراکاس در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

مازندمجلس: معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به مناسبات مثبت و سازنده ایران و ونزوئلا بر گسترش همکاری‌های تهران- کاراکاس در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز به وقت محلی در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در دیدار با رئیس‌جمهور ونزوئلا، با تشریح اوضاع منطقه و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورهای مستقل گفت: باید همه کشورهای مستقل و آزادیخواه در جهت چندجانبه‌گرایی در جهان تلاش و همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورهایی که سیاست مستقل از این کشور دارند به انحای مختلف اعمال می‌شود، اظهار داشت: پیامد مثبت رفتار آمریکا برای کشور ما اتکا به توان داخلی و افزایش ظرفیت تولید ملی برای رفع نیازها بوده است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه شرکت‌ها و صنایع ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های ملموسی داشته‌اند، تصریح کرد: آمادگی داریم تا تجربیات خود را در همه زمینه‌ها در اختیار کشور دوست ونزوئلا قرار دهیم.

جهانگیری همچنین تدا‌وم سیاست‌های اشتباهی که منجر به تقویت افراطی‌گری در جهان امروز می‌شود را محکوم به شکست دانست.

رییس‌جمهور ونزوئلا نیز در این ملاقات با ابلاغ سلام گرم به رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور کشورمان، خواستار تقویت مناسبات در عرصه‌های مختلف با ایران شد.

نیکولاس مادورو با تاکید بر توسعه همکاری‌ها در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ونزوئلا خاطرنشان کرد: همکاری شرکت‌های نفت و‌گاز دو کشور می‌تواند بسترهای خوبی برای ارتقای سطح همکاری‌ها فراهم کند.  

وی با تشریح سیاست‌ها و اعمال فشار کاخ سفید علیه کشورش، این سیاست‌ها را شکست خورده دانست و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات در منطقه و حمایت از ونزوئلا قدردانی کرد.

ونزوئلا جهانگیری آمریکا رییس‌جمهور مستقل کشورهای مختلف اینکه همکاری دیدار اعمال تقویت سیاست‌ها همکاری‌ها دانست تهران سیاست‌های همکاری‌های مناسبات اختیار معاون زمینه‌ها تاکید منطقه تشریح تجربیات کاراکاس