برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و ریاض برای متحد کردن جبهه معارضان سوریه با یکدیگر همکاری می کنند.

مازندمجلس: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اظهار داشت که روسیه در حال همکاری با عربستان سعودی برای متحد کردن جبهه معارضان سوری است.
به گزارش نامه نیوز گفتنی است که سرگئی لاوروف در دیدار با «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از این همکاری دوجانبه خبر داد.
در این دیدار، استفان دی میستورا قانون اساسی جدید سوریه را یکی از موضوعات مهم و مورد بحث در مذاکراتی دانست که قرار است هفته آینده به ابتکار سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شود.
یکی از منابع نزدیک به معارضان سوری روز جمعه اعلام کرد در نشست این گروه که در عربستان سعودی برگزار شد، گروه معارضان سوری در نهایت تصمیم گرفتند که یک هیأت نمایندگی متحد را به مذاکرات صلح در ژنو اعزام نماید.
«احمد رمضان» رئیس بخش مطبوعاتی «ائتلاف ملی سوریه» که در نشست ریاض شرکت کرده بود، اعلام کرد که این گروه یک «کمیته عالی مذاکرات» با ۵۰ عضو تشکیل داده است که ۱۱ تن از اعضای آن برای شرکت در مذاکرات صلح ژنو انتخاب خواهند شد.
گفتنی است که نشست معارضان سوریه در ریاض روز جمعه با هدف نهایی کردن اسامی نمایندگان منتخب برای هیأت نمایندگی و کمیته جدید ادامه یافت.
معارضان سوریه مذاکرات عربستان همکاری روسیه اعلام برگزار کمیته میستورا نمایندگی گفتنی سرگئی لاوروف سعودی دیدار استفان