برگزیده ها

مازندمجلس: 'جان نیکلسون' فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که جنگ ایالات متحده در آن کشور همچنان در «بن بست» قرار دارد.

مازندمجلس: نیکلسون به شبکه ان.بی.سی با اشاره به اینکه «تنها نود روز از سیاست جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در افغانستان گذشته است» گفت: ما هنوز در بن بست هستیم. 
ترامپ ماه اوت اعلام کرد با آنکه پیشتر وعده داده بود که نیروهای آمریکا را از افغانستان خارج می کند، تصمیم گرفته است که به مداخله آمریکا در آن کشور ادامه بدهد. آمریکا در ماه سپتامبر بر آن شد تا برای شکستن بن بست جنگ با طالبان حدود سه هزار نیروی دیگر به افغانستان بفرستد.
نیکلسون که در ماه فوریه گذشته نیز گفته بود که جنگ در افغانستان به بن بست رسیده است، مدعی شد که راهبرد جدید ترامپ تحرک تازه ای به آمریکا و متحدانش بخشیده است.
ترامپ پیشتر از فقدان پیشرفت در جنگ افغانستان ناامید شده و حتی احتمال برکناری نیکلسون را مطرح کرده بود. اما این فرمانده آمریکایی گفته که به نظرش رئیس جمهوری به او اعتماد دارد.
نیکلسون در مورد پاکستان که به گفته غربی ها از طالبان حمایت می کند، اظهار داشت که این موضوع باید در سطح دیپلماتیک حل شود. وی افزود: امیدواریم شاهد کاهش حمایت آنها باشیم. مساله این است که طالبان در نهایت پیروز نمی شود.
نیکلسون در ماه آوریل برای اولین بار دستور استفاده از بزرگترین بمب متعارف آمریکا موسوم به «مادر بمب ها» را صادر کرد. به گفته وی، این بمب یازده تنی به این دلیل استفاده شده که سایر تسلیحات برای ضربه زدن به تونل ها و غارهای داعش در افغانستان «موثر نبود.»
افغانستان آمریکا نیکلسون ترامپ طالبان استفاده گذشته پیشتر حمایت ناامید آمریکایی نیروهای فقدان پیشرفت فرمانده جمهوری