برگزیده ها
رابطه تعاملی رسانه‌ها و استاندار مازندران/ تفکر انتقادی یا اندیشه اصلاحی

مازندمجلس: نشست فعالان‌رسانه‌ای استان‌مازندران با محمد اسلامی استاندار با عنوان هم‌اندیشی عصر شنبه چهارم‌آذر برگزار خواهد شد و بطور طبیعی اصحاب رسانه مشتاقانه در این نشست شرکت خواهند کرد تا در دیداری نزدیک با مواضع همدیگر بیشتر آشنا شوند.

مازندمجلس: نشست فعالان‌رسانه‌ای استان‌مازندران با محمد اسلامی استاندار  با عنوان هم‌اندیشی عصر شنبه چهارم‌آذر برگزار خواهد شد و بطور طبیعی اصحاب رسانه مشتاقانه در این نشست شرکت خواهند کرد تا در دیداری نزدیک با مواضع همدیگر بیشتر آشنا شوند.

 

برای نگارنده به عنوان یک فعال رسانه‌ای این دغدغه وجود دارد که سطح‌مطالبات و تعاملات همکارانم در این نشست چگونه خواهد بود؟ آیا اهالی قلم و رسانه به این نشست صرفاً به عنوان یک رویداد خبری می‌نگرند یا از این نشست "پیام فرستی" می‌سازند برای جهت‌گیری‌های آینده‌نگرانه استان؟ شاید مهم‌ترین مسئله این نشست، تعریف رابطه‌استاندار با اصحاب‌رسانه باشد که در آن مسائل صنفی و منزلتی مطرح خواهدشد.

 

کیفیت و کمیت رابطه رسانه‌ها با مدیریت ارشد استان یا رابطه استاندار با رسانه‌ها از هر جهت تابع پروتکلی هست که دو طیف معادله طراحی می‌کنند:

 

  1. رسانه‌‌ها از لحاظ صنفی و منزلتی مشتاق به توجه‌همه‌جانبه شخص اول استان و تسری آن به سایر دستگاه‌های اجرایی هستند و دوره استانداری مهندس طاهایی را تجربه خوبی در این زمینه می‌دانند.

 

  1. رسانه‌های گروهی استان مثل سایر اقشار و صنوف، همکاری‌ها، رقابت‌ها و تضادهایی با هم دارند که تبعات خوب و بدش از هر جهت بر مسائل استان تاثیر می‌گذارد.

 

  1. رسانه‌های گروهی استان اگر به عنوان یک ظرفیت دیده شوند قطعاً بیشترین همراهی و همکاری را با مدیریت ارشد استان خواهند داشت.

 

  1. استاندار مازندران برای پیشبرد برنامه‌هایش باید حساب‌مشخصی برای رسانه باز کند و بطور عملی برای اصحاب رسانه جایگاه تعریف کند.

 

  1. استاندار مازندران برای گفتمان‌سازی و هم‌صدایی در استان به نقش‌سازنده و مشارکت‌فعال مدیران رسانه و روزنامه‌نگاران نیاز دارد؛ لذا برقراری این تعامل مستلزم فهم مشترک از مسائل استان است .

 

  1. به اعتقاد نگارنده برقراری یک رابطه چندوجهی بین اصحابه رسانه با استاندار می‌تواند برای توسعه استان، حکم یک زیرساخت را داشته باشد که در این مسیر اصحاب رسانه می‌توانند با تفکری انتقادی اصلاحگر رویه‌های موجود باشند.

 

  1. دوستان رسانه‌ای حتما به مقدورات استان و اختیارات استاندار اشراف دارند لذا در طرح مسائل استان واقع‌گرایی، مرکز ثقل قضاوت و مطالبات می‌تواند باشد.

 

  1. عدم حضور نخبگان و تشکل‌های‌مردمی در رسانه‌ها، محتوا، کارکردها و جریان‌سازی رسانه‌های استان را با چالش جدی مواجه ساخته است، از این رو رسانه‌ها برای تاثیرگذاری و دیده شدن باید سراغ صدای واقعی مردم باشند.

 

رابطه تعاملی رسانه‌ها و استاندار مازندران/ تفکر انتقادی یا اندیشه اصلاحی مازندران استانداری رسانه ها