برگزیده ها

مازندمجلس: نیروهای امنیتی پاکستان امروز(شنبه) به تجمع یک گروه از معترضانی که برای مدت چند هفته پایتخت این کشور را فلج کرده‌اند حمله کرده و با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی آنها را متفرق کردند.

مازندمجلس: براساس گزارش‌ها بالغ بر 8500 نیروی پلیس و شبه‌نظامیان دولتی با تجهیزات ضد شورش در عملیاتی به پاکسازی این متحصنین که تعداد آنها به 2000 نفر می‌رسید، اقدام کردند.
این حمله سحرگاه امروز آغاز شد و به هنگام اجرای آن جاده‌ها و بازارهای اطراف محل بسته شدند.
تحصن از سوی یک گروه تندروی کمتر شناخته شده به نام "تحریک لبیک یارسول الله" پاکستان انجام شده و  معترضان از 6 نوامبر تاکنون یک اتوبان مهم پایتخت را که مورد استفاده هزاران خودرو قرار می‌گرفت، بسته بودند.
تحصن آنها طی این مدت موجب به وجود آمدن ترافیک سنگین و چند ساعته و خشم رانندگان شده بود.
معترضان تقاضا دارند که زاهد حمید، وزیر دادگستری این کشور به دلیل اصلاح در نحوه سوگند کاندیداهای انتخاباتی استعفا دهد. آنها معتقد هستند که این اقدام او منجر به گسترش کفر می‌شود چون این سوگند اصلاح شده به نحوی تنظیم شده تا اعضای فرقه احمدیه که یکی از اقلیت‌های آزار دیده در پاکستان هستند، بتوانند در انتخابات شرکت کنند.
براساس گزارش‌ها در جریان این عملیات امروز درگیری‌هایی به وجود آمد و معترضان تلاش کردند با پرتاب سنگ پاسخ پلیس را بدهند. تعدادی نیز به هنگام عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی دستگیر شدند. در محل این رخداد چندین آمبولانس نیز حضور داشت اما مشخص نشد که چه تعداد مجروح شدند.
تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که تعدادی از افراد روی چند کانتینر که جاده را مسدود کرده بود ایستاده بودند و ستون‌های دود منطقه را فراگرفته بود. یک مقام پلیس اسلام آباد گفت: این عملیات به نحوی اجرا شده که کسی کشته نشود.
با این حال اخیرا دادگاه عالی پاکستان اعلام کرده که در جریان برگزاری تحصن این گروه یک کودک هشت ساله به علت دیر رسیدن آمبولانس به سبب بسته بودن اتوبان مذکور، جان خود را از دست داد.
با وجود آنکه این تظاهرات ابعاد نسبتا کوچکی داشت اما مقامات تلاش کردند تا هرچه زودتر علیه آن اقدام کنند چراکه نگران بالا گرفتن خشونت از جانب این معترضان تندرو که حاضر به مرگ در ازای آرمانشان بودند، شدند.
معترضان پاکستان عملیات اقدام سوگند اصلاح اتوبان جریان امنیتی آمبولانس تعدادی تندرو هنگام گزارش‌ها براساس پاکسازی تعداد امروز نیروهای پایتخت