برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیرعامل ستاد معاینه فنی در توضیح معاینه فنی ویژه تهران گفت: در این معاینه فنی آزمون آلایندگی در دو دور موتور (آرام-بالا ) انجام می شود.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سید نواب حسینی منش از اعمال حدود مجاز آلایندگی سخت گیرانه برای خودرو‌های متقاضی طرح ترافیک سال ۹۷ در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.

حسینی منش اظهار کرد: تمامی خودرو‌های متقاضی دریافت طرح ترافیک سالیانه یا مدت دار (روزانه، هفتگی...) بایستی نسبت به اخذ معاینه فنی ویژه از یکی از مراکز شهر تهران به استثنا مراکزخاوران، ابوذر، ایران خودرو و همچنین ایرتویا اقدام کنند.

وی در خصوص اجرای این طرح گفت: معاینه فنی ویژه تهران با معاینه فنی معمولی که در سطح کشور در حال انجام  است تنها در آزمون آلایندگی خودرو اختلاف دارد. بر اساس آخرین مصوبه شورایعالی محیط زیست که بحث تعیین حدود مجاز گاز‌های خروجی بر عهده آن سازمان است، آزمون آلایندگی خودرو باید در دو دور موتور آرام و بالا (۲۵۰۰ دور در دقیقه) مورد اندازه گیری قرار گیرد که با توجه به مردود شدن درصد بالایی از خودرو‌ها در این آزمون بر اساس حدود مجاز جدید توسط آن سازمان تصمیم سازی شد که اعمال شرایط سخت گیرانه به صورت تدریجی لحاظ شود و در وهله اول خودرو‌ها تنها در دور آرام با سخت گیرانه کردن حدود مجاز گاز‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص دلایل اجرای این طرح افزود: بحران آلودگی هوا در شهر تهران و بالا بودن میزان آلودگی در هسته مرکزی شهرو همچنین سهم ۸۰ درصدی خودرو‌ها در تولید این آلودگی موجب شد به عنوان یکی از راهکار‌های موثر در کاهش آلودگی هوا شرایط سخت گیرانه تری برای خودرو‌هایی که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند در شهر تهران وضع و اعمال شود. در همین راستا در شورای ترافیک شهر تهران و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور مصوب گردید که تمامی خودرو‌های متقاضی طرح ترافیک ۹۷ دارای معاینه فنی ویژه تهران باشندو تنها خودرو‌هایی با حداقل تولید آلایندگی در این محدوده تردد کنند.

حسینی منش در ارتباط با خودرو‌های متقاضی طرح ترافیک که دارای معاینه فنی معتبر از قبل از اجرای این طرح می‌باشند، اظهار کرد: این خورو‌ها نیز باید برای دریافت معاینه فنی ویژه تهران نسبت به مراجعه مجدد به مراکز معاینه فنی شهر تهران و اخذ معاینه فنی جدید اقدام کنند.

معاینه تهران ترافیک متقاضی خودرو‌های گیرانه آلایندگی آلودگی خودرو اجرای خودرو‌ها آزمون مراکز اعمال حسینی دارای تولید شورای خودرو‌هایی محدوده دریافت اظهار میزان تمامی همچنین اقدام شرایط