برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- دیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: با توجه به کاهش محسوس دمای هوای پایتخت در روزهای اخیر، شب گذشته 3 هزار و 200 کارتن خواب در مددسراهای شهرداری تهران مستقر شدند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،رضا قدیمی گفت: شهرداری تهران هر ساله همزمان با برودت هوا تمامی امکانات و پتانسیل خود را برای ساماندهی کارتن خواب‌ها و جلوگیری از مرگ این افراد به دلیل یخ زدگی بسیج می‌کند. این امر موجب شد تا سال گذشته با وجود سرمای کم نظیر پایتخت، موردی از یخ زدگی کارتن خواب‌ها گزارش نشود.

وی با اشاره به برودت هوای تهران در شب گذشته عنوان کرد: طبق آمار‌های موجود، شب گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ آسیب دیده در مددسرا‌های شهرداری تهران مستقر شدند و هیچ مشکلی از حیث نگهداری اعلام نشد. البته طبق گزارش‌های هواشناسی، امشب هم با کاهش دمای هوا رو به رو خواهیم بود که در این خصوص هم پیش بینی‌های لازم برای ساماندهی افراد کارتن خواب صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا مددسرا‌های سیار در شب‌های سرد پیش رو فعال خواهند شد، تصریح کرد: این نوع از مددسرا‌ها سال گذشته در شب‌های برفی و دمای زیر صفر درجه در برخی از مناطق فعال شدند. امسال نیز به مناطق دستور دادیم تا پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

قدیمی با بیان اینکه ضرورتی برای فعالیت مددسرا‌های سیار در شب‌های سرد اخیر وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ۴ هزار نفر از معتادان متجاهر که بخش زیادی از آن‌ها کارتن خواب بوده اند، طی هفته‌های گذشته در قالب طرح جذب به کمپ‌های خاورشهر، سعیدآباد، فشافویه و ... منتقل شدند. این امر موجب شد تا در این شب‌های سرد ظرفیت موجود در مددسرا‌ها پاسخگوی کارتن خواب‌ها باشد. از این رو، دیگر نیازی به فعال کردن مددسرا‌های سیار نیست.

 

کارتن گذشته تهران مددسرا‌های شب‌های قدیمی شهرداری خواب‌ها موجود مناطق مددسرا‌ها ساماندهی ضرورتی فعالیت گزارش برودت افراد