برگزیده ها
طرح توانمندسازی تولید وتوسعه اشتغال ازسوی وزارت علوم و صنعت اجرا می شود

مازندمجلس: کرج - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاب) به زودی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت اجرا می شود تا از این طریق ارتباط میان صنعت و دانشگاه برقرار شود.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، برات قبادیان در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز که بعد از ظهر شنبه برگزار شد با اشاره به اینکه در کشور به لحاظ منابع انسانی متخصص در شرایط مطلوبی قرار داریم، افزود: در شاخص تحقیق و توسعه و تعداد محققان تمام وقت ایران در جایگاه مطلوبی و ویژه ای قرار دارد، اکنون 5 میلیون دانشجو در کل کشور داریم که از این تعداد یک میلیون نفر در ارشد و دکتری هستند و سرمایه عظیمی است که مغفول مانده است.
وی ادامه داد: ما به نقش علم و دانشگاه در کشور کمتر توجه کرده ایم ولی اکنون 5 میلیون دانشجو و 80 هزار مرکز علمی می تواند زمینه ساز جهش اساسی باشد جای تاسف دارد که ما نتوانسته ایم بین صنعت و دانشگاه ارتباط سازنده ای برقرار کنیم.
قبادیان افزود: می توان با کمک دستگاه های مرتبط پؤوهش را به صنعت نزدیک کرده و همراه ایجاد بسترهای اشتغال به توسعه و رونق اقتصادی حرکت کنیم.
این مسئول اضافه کرد: ظرف 2 ماه 70 هزار دانشجو به سمت صنعت سوق پیدا کرده اند که تا پایان سال به 500 هزار نفر می رسد.
علی اصغر رستمی رییس دانشگاه پیام نور کشور نیز با بیان اینکه بیش از 480 واحد و مرکز در کل کشور وجود دارد، اظهار کرد: 68 نمایندگی برای تحصیل دانشجویان در خارج از کشور توسط این دانشگاه فراهم شده است.
وی با بیان اینکه 36 شرکت دانش بنیان و 30 مرکز رشد در این نمایشگاه فعال است، افزود: استارت اپ های سطح ملی و استانی با اولویت کار بر روی تکنولوژی در حال کار هستند.
رییس دانشگاه پیام نور با اعلام اینکه نسل آموزش محور، پژوهش محور و کارآفرین محور جز سرفصل های اموزشی قرار گرفته است، ادامه داد: استعداد سنجی و نیاز سنجی در کشور باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری

اقتصاد

توسعه اشتغال

البرز

قباديان

دانشگاه صنعت اینکه توسعه دانشجو اشتغال میلیون افزود ادامه نمایشگاه قبادیان پژوهش البرز مطلوبی تعداد اکنون داریم