برگزیده ها
برای مازندران برند سازی شود/ رسانه آلبوم تصاویر مدیران نیست

اختصاصی مازندمجلس: اولین جلسه استاندار مازندران با مدیران مسئول رسانه‌های دارای مجوز استان در حالی برگزار شد که برخی از آنان طی چند سال اخیر برای اولین بار به ساختمان استانداری برای حضور در چنین نشستی دعوت شده بودند، مسئله‌ای که دستمایه طنز مدیران مسئول رسانه شده و قبل از ایراد سخنرانی به آن اشاره می‌نمودند و ناخواسته لیست اصحاب رسانه "چهار ساله" در جلسه با استاندار شکل گرفت، (فعالین رسانه‌ای که طی چهار سال گذشته از حضور در جلسات استانداری محروم بودند.)

اختصاصی مازندمجلس: اولین جلسه استاندار مازندران با مدیران مسئول رسانه‌های دارای مجوز استان در حالی برگزار شد که برخی از آنان طی چند سال اخیر برای اولین بار به ساختمان استانداری برای حضور در چنین نشستی دعوت شده بودند، مسئله‌ای که دستمایه طنز مدیران مسئول رسانه شده و قبل از ایراد سخنرانی به آن اشاره می‌نمودند و ناخواسته لیست اصحاب رسانه "چهار ساله" در جلسه با استاندار شکل گرفت، (فعالین رسانه‌ای که طی چهار سال گذشته از حضور در جلسات استانداری محروم بودند.)

 

پیش از سخنان جناب استاندار برخی از اصحاب رسانه به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند. از آن جمله "رحمت عزیزی" مدیر گروه رسانه‌ای موثق بود که پس از خیر مقدم و عرض تبریک بیان داشت: با وجود مسئولیت در دو دوره پیاپی در حوزه تبلیغات و رسانه ستاد دکتر روحانی در مازندران نام بنده را نیز باید به لیست خبرنگاران چهار ساله بی‌افزایید.

 

بزرگترین رقیب روحانی، عملکرد مدیران در استان بود

 

قائم مقام معاونت تبلیغات و رسانه دکتر روحانی بیان داشت: در ایام تبلیغات ریاست جمهوری در محافل خصوصی، فعالان سیاسی معتقد بودند بزرگترین رقیب روحانی در مازندران عملکرد مدیران دولت در استان می‌باشد لذا امیدواریم در پایان دولت یازدهم و در هنگام انتقال قدرت به دولت بعد بزرگترین رقیب برای کاندیدای همسو با دولت عملکرد شما نباشد.

 

ضرورت تغییر نوع نگاه مدیران به رسانه

 

وی به نقش رسانه در توسعه استان این طور اشاره کرد که: مهمترین مسئله پیرامون رسانه‌های استان به نوع نگاه مدیران مازندران به رسانه باز می‌گردد چراکه برخی از مدیران رسانه را به عنوان آلبوم تصاویر و دفترچه خاطرات خود می‌خواهند.

 

تهدید مدیران رسانه از سوی برخی مدیران

 

وی ادامه داد: فرهنگ سازی و نظارت عام مهمترین وظیفه رسانه است اما زمانی که از عملکرد ضعیف برخی از مدیران انتقاد می‌کنیم، با تهدید آنان مواجه می‌شویم به نحوی که پیامک تهدید آمیز برخی از مدیران در تلفن همراه بنده موجود است.

 

شان روابط عمومی را تنزل داده‌اند

 

عزیزی بیان داشت: بسیاری از تولید کنندگان استان در حالی که نیاز مازندران را به محصولاتشان تامین نکرده‌اند اقدام به صادرات می‌نمایند چراکه برای مصرف تولیدات بومی در داخل استان فرهنگ سازی نشده است و این، به علت کم کاری حوزه روابط عمومی استانداری است که نتوانسته است اصحاب رسانه را با صاحبان کسب و کار پیوند زند چراکه شان روابط عمومی استانداری را از روابط عمومی استان مازندران به روابط عمومی استانداری و بعد از آن به روابط عمومی شخص استاندار تنزل داده‌اند.

 

ضرورت تغییر در نوع تقاضای رسانه‌ای

 

این فعال رسانه با تاکید بر اینکه یکی از عناصر مبارزه با فساد، وجود رسانه‌های مستقل است گفت: متاسفانه فساد اداری قابل توجه‌ای در استان وجود دارد و از آنجایی که نوع نگاه مدیران استان به رسانه تغییر نکرده و مجیز گو و ثنا گو می‌خواهند برخی از رسانه‌ها نتنها از رسالت نظارتی خود باز مانده‌اند که شریک فساد اداری نیز شده‌اند که مسئولیت این اتفاق با تقاضای ناسالم موجود است. اگر نمی‌توان جلوی عرضه‌ی محصول معیوب رسانه‌ای را گرفت لااقل نوع تقاضای رسانه‌ای خود را می‌توان تغییر داد.

 

برای مازندران برند سازی شود

 

مدیر گروه رسانه‌ای موثق با تاکید بر ضرورت برند سازی برای مازندران بیان داشت؛ با پیوند زدن اصحاب رسانه با صاحبان کسب و کار شاهد همکاری مکمل آنها خواهیم بود و با همکاری مدیران می‌توان برند مازندران را شکل داد و برای این مهم ابتدا نیاز به ارتباطات بین بخشی، میان سازمانی و سپس ارتباط آنان با صاحبان کسب و کار و همه آنها با رسانه‌ها است و در صورت عدم تحقق این امر سخن گفتن از هرگونه ارتباطات منطقه‌ای دروغ خواهد بود.

 

عزیزی در انتها با اشاره به این مسئله که استاندار باید هنر این را داشته باشد که از ظرفیت رسانه‌های استان بهره گیرد پیشنهاد داد هر فرد یا مجموعه رسانه‌ای که برای توسعه استان طرح و ایده‌ای دارد مکتوب به جناب استاندار ارائه نماید.

مدیر-گروه-رسانه‌ای-موثق-در-دیدار-استاندار-با-اصحاب-رسانه؛ برای مازندران برند سازی شود/ رسانه آلبوم تصاویر مدیران نیست مدیران کل برندسازی توسعه