برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - سایت اعتمادآنلاین نوشت: سخنگوی هیات رئیسه مجلس از مطرح شدن مشکل سپنتا نیکنام در جلسه شب گذشته سران قوا خبر داد.

مازندمجلس:بهروز نعمتی نماینده تهران و سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به جلسه شب گذشته سران قوا، گفت: موضوع سپنتا نیکنام در این جلسه مطرح شده است و امیدواریم که هرچه زودتر به نتیجه برسد.
وی تصریح کرد: نسبت به حل مشکل سپنتا نیکنام منتخب زرتشتی شورای شهر یزد خوش‌بین هستیم. معتقدیم که حق آقای سپنتا نیکنام است که عضو شورای شهر باشد.
این نماینده مجلس ادامه داد: مشکل هم موضوع حاکمیتی نیست بلکه یک مسئله منطقه‌ای است و اختلاف برداشتی که عزیزانمان از اصل 4 قانون اساسی دارند که این مسئله ایجاد مشکل کرده است. 
وی در پاسخ به اینکه آیا قرار است رئیس قوه قضاییه دستور بر استمهال رای دیوان عدالت اداری بدهند، گفت: در خصوص اینکه آیا قرار است استمهال رای شود یا خیر اطلاعی ندارم. می‌دانم که مشکل منتخب زرتشتی شورای شهر یزد قابل حل است. سران قوا جمعا پیگیر هستند که مشکل سپنتا نیکنام برای حضور در شورای شهر یزد حل شود و نسبت به حل این مشکل نگاه مثبتی دارند.

همین الان هم مشکلی برای حضور نیکنام وجود ندارد
همچنین بنا بر این گزارش، بهمن کشاورز با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس درباره حضور اقلیت‌های دینی در شوراها، گفت‌: اگر قانونگذاری جدید انجام شود و به ویژه در خود قانون هم تدبیری بیندیشند که این قانون عطف به ماسبق شود و عینا قابل اجر است؛ قانون بلافاصله قابل اجراست و نسبت به گذشته هم تاثیر خواهد داشت آنگاه مشکلی ندارد و می تواند بلافاصله اجرا شود.

بهمن کشاورز وکیل پایه یک دادگستری، ضمن تاکید بر روشن بودن قانون فعلی بیان کرد که اگر در قانون جدید عطف به ماسبق شود، مشکل سپنتا نیکنام هم حل خواهد شد.
کشاورز در ادامه با تاکید به این موضوع که به نظر من الان هم آقای سپنتا نیکنام مشکلی ندارد که نمایندگان مجلس بخواهند آن را حل کنند، گفت: چون ایشان براساس قانونی که شورای نگهبان تصویب کرده است انتخاب شده و چهار سال هم سابقه فعالیت در شورای شهر یزد را در کارنامه خود دارد؛ بنابراین الان هم قانون از صراحت لازم برخوردار است.
این وکیل پایه یک دادگستری افزود: به طریق اولی اگر قانونی تصویب شود که قضیه را کاملا روشن کند تا دیگر حرف و گفتی درباره آن نباشد خیلی بهتر است.
کشاورز درباره احتمال رد این طرح از طرف شورای نگهبان عنوان کرد: بدیهی است با وجود رای بالایی که نمایندگان مجلس به این طرح داده اند اگر با مخالفت شورای نگهبان هم مواجه شود به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود و در آنجا مشکل حل می شود.
27215

شورای نیکنام سپنتا قانون کشاورز زرتشتی مشکلی نگهبان موضوع درباره بلافاصله ندارد نمایندگان تصویب قانونی ماسبق تاکید دادگستری اینکه گذشته اشاره نماینده منتخب ادامه دارند مسئله استمهال