برگزیده ها
آزادسازی قیمت وکیوم باتوم بر صادرات قیر تاثیر ندارد

مازندمجلس: واقعیت این است که قیمت قیر، پیش تر نیز در بازار به صورت آزاد محاسبه و توسط خریدار و فروشنده معامله می شد و از این رو تاثیر آزادسازی قیمت وکیوم باتوم بر بازار صادراتی قیر اندک خواهد بود.

مازندمجلس: واقعیت این است که قیمت قیر، پیش تر نیز در بازار به صورت آزاد محاسبه و توسط خریدار و فروشنده معامله می شد و از این رو تاثیر آزادسازی قیمت وکیوم باتوم بر بازار صادراتی قیر اندک خواهد بود.

حمید حسینی، عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان این مطلب گفت: آزادسازی قیمت وکیوم باتوم، دلیلی برگران شدن قیمت قیر نیست.

وی با اشاره به اینکه پیش تر هم قیمت قیر با ارز آزاد توسط خریداران و فروشندگان در بخش خصوصی محاسبه می شد، خاطر نشان کرد: عملا آزاد سازی قیمت وکیوم باتوم بر بازار قیر تاثیر به سزایی نخواهد داشت.

وی همچنین در ادامه افزود: به نظر می رسد برای تنظیم بازار فرآورده های نفتی، باید آزادسازی قیمت در خصوص فرآورده های دیگر نیز انجام شود.

به گفته دکتر حمید حسینی؛ سیاست دولت، تک نرخی شدن ارز است و از این رو به نظر می رسد آزادسازی قیمت فرآورده های نفتی ضروری است.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی تاکید کرد: بازار صادراتی قیر در حال حاضر با چالش هایی مانند پرداخت پول و مشکلات LC روبه رو است که دلیل آن نیز همچنان به تحریم ها باز می گردد.

وی با اشاره به اینکه بازار قیر در حال حاضر بیشتر از تقلب در کیفیت محصول رنج می برد، گفت: اگر استاندارد سازی برای قیر و فرآورده های نفتی انجام شود، دیگر شاهد تقلب در تولید قیر نخواهیم بود و به این ترتیب روند صادرات قیر به کشورهای دیگر تسریع خواهد شد.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی با بیان اینکه نظارت بر کیفیت وکیوم باتوم ضروری است، تاکید کرد: بخشی از تفاوت قیمت قیر ایران و منطقه به مشکلات بانکی و عوارض گمرکی و نقل و انتقالات و همچنین پیمان های منطقه ای در بازار ایران مربوط می شود، حال آن که کشورهای دیگر مانند بحرین با این مشکلات روبه رو نیستند.

فرآورده بازار آزادسازی باتوم وکیوم صادرکنندگان اتحادیه مشکلات تاثیر اینکه تاکید مانند کیفیت منطقه کشورهای ضروری صادراتی ایلنا گفت‌وگو صادرات محاسبه اشاره همچنین