برگزیده ها

مازندمجلس: سنندج – پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان کردستان نشان می دهد که احتمالا طی امروز و فردا بار دیگر بارش های پراکنده بعضی از نقاط این استان از جمله سنندج را تحت تاثیر خود قرار دهد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، بارش باران و برف پائیزی در حالی طی چند روز گذشته آسمان استان کردستان را تحت تاثیر قرار داده بود که پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان نشان می دهد که احتمال وقوع بارش های پراکنده در این استان طی امروز و فردا وجود دارد.

موج جدید بارشی در استان کردستان باعث شد تا همچنان بلندی های کردستان سفید پوش شوند و بر اساس اعلام معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، سه مرحله برف روبی در بعضی از جاده ها و گردنه های استان کردستان نیز انجام شده است.

شدت بارش های آخر هفته گذشته در استان کردستان در بعضی از گردنه های صعب العبور تردد وسائل نقلیه را با مشکل مواجه کرد و حتی در گردنه خان بانه نیز ترافیک و راه بندان چندین ساعته را نیز به دنبال داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پیش بینی های صورت گرفته در خصوص وضعیت آب و هوایی این استان، گفت: با خروج سامانه بارشی از استان کردستان طی امروز جوی آرام را در استان کردستان خواهیم کرد.

محمدطالب حیدری عنوان کرد: از اواخر روز یکشنبه تا صبح روز سه شنبه یک موج بارشی آسمان استان کردستان را فرا می گیرد و پیش بینی می شود که بارش های پراکنده ای را در بعضی از مناطق استان شاهد باشیم.

وی افزود: پیش بینی های صورت گرفته نشان می دهد که طی روزهای دوشنبه و صبح سه شنبه شهرستان های سنندج، کامیاران، مریوان، سروآباد و قروه تحت تاثیر این سیستم قرار گرفته و همزمان با بارش های پراکنده وزش باد و همچنین رعد و برق از پدیده های جوی قابل توجه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان اظهار داشت: با عبور این سامانه بارشی از استان کردستان از ظهر روز سه شنبه تا پایان هفته جاری جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت.

وی به وضعیت دمای هوا در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سراسر استان تحت تاثیر یک هوای سرد قرار گرفته است و پیش بینی می شود که تا پایان هفته جاری این وضعیت دمای هوا ادامه داشته باشد.

حیدری با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص دمای هوای در استان کردستان، بیان کرد: پیش بینی می شود که طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در سردترین ساعت دمای هوا در شهرهای همچون سقز و بیجار به منفی هفت درجه نیز کاهش پیدا کند.

وی گفت: همچنین پیش بینی های ما نشان می دهد که طی دو روز آینده دمای هوا در گرمترین نقاط استان از جمله شهرستان های سروآباد و سنندج به بالای ۱۲ درجه برسد که این مهم اختلاف دمای نزدیک به ۲۰ درجه را نشان می دهد.

در حال حاضر وضعیت هوای سنندج به عنوان مرکز استان نیمه ابری است و هوایی سرد سراسر این شهر را فراگرفته است.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان در حال حاضر تردد در تمامی مسیرهای اصلی و فرعی استان جریان دارد و هیچ مسیری در استان بسته نیست.

همچنین پلیس راه کردستان از رانندگان وسائل نقلیه ای که قصد تردد در جاده های استان کردستان را دارند خواست تا وسائل و تجهیزات زمستانی مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

پایگاه های امداد جادی جمعیت هلال احمر کردستان و راهداری های خانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان نیز به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافرین هستند.

استان کردستان راهداری گرفته بارشی اداره وضعیت پراکنده همچنین سنندج گردنه هواشناسی وسائل تاثیر دوشنبه شهرستان روزهای یکشنبه عنوان احتمال سروآباد سراسر اشاره پایان بالای حیدری خواهیم اختلاف گذشته آسمان اعلام نقلیه مدیرکل سامانه هوایی ادامه خبرنگار امروز