برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - نامه نیوز نوشت: عضو ارشد جامعه روحانیت معتقد است: در گذشته چهره آقای احمدی‌نژاد و همراهان ایشان برای جامعه کاملاً شناخته نشده بود، ولی به مرور زمان و از سال 1392 به این طرف، با اعلام و بیان برخی از مطالب، نتیجه کار معلوم شد.

مازندمجلس:حاشیه‌های دولت‌مردان نهم و دهم، همچنان ادامه دارد؛ اما این‌بار احمدی‌نژاد تنها نیست. بقایی و مشایی هم وی را فعال‌تر از گذشته همراهی می‌کنند و همچون ادبیات دولت گذشته، تهدید به افشاگری کرده‌اند. در خصوص رفتارهای اخیر این گروه، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، گفت: ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید: الغرِيقُ يتشبَّثُ بكُلّ حَشيش (آدمی که در حال غرق شدن است، به هر چیزی دست می‌اندازد، شاید نجات پیدا کند.) به‌نظرم باید سه مطلب را در مورد این آقایان بپذیریم. مطلب اول این است که از روی تجربه، خلاف و تخلف در بین اینها به وفور دیده می‌شود؛ حالا به هر شکلی، از تخلف مالی گرفته تا ادعای خلاف واقع. بارها آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی‌هایش اعلام کرده بود که لیست مفسدین در جیب من است و اگر بخواهم اسم می‌برم، اما هیچ‌گاه چنین نکرد. یا صحبت از مافیا در کشور می‌کرد. اما هیچ‌گاه نه این موارد را مطرح کرد و نه آن لیست را به مراجع ذی‌صلاح قانونی تحویل داد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نکته دوم این‌که، در گذشته چهره آقای احمدی‌نژاد و همراهان ایشان برای جامعه کاملاً شناخته نشده بود، ولی به مرور زمان و از سال 1392 به این طرف، با اعلام و بیان برخی از مطالب، نتیجه کار معلوم شد. الآن دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید اینها اشکال نداشتند. به‌عبارت دیگر، چهره اینها به قدری شناخته شده که جای انکار باقی نمانده است.

عضو جامعه روحانیت، گفت: نکته سوم این‌که، اینها نگران مطلب بدتری هستند. پیش خود می‌گویند الآن که اعتبار و آبرویمان در خطر است، نکند بدهکار هم بشویم! الآن هم موارد تخلف‌شان در حال اعلام شدن است و نگرانند نکند وضع بدتر شود. لذا شروع کرده‌اند به بیان عباراتی نظیر «تمامش کنید» و یا «معلوم نیست نتیجه‌ای داشته باشد» و به قول ما طلبه‌ها «ثم ماذا؟» بعدش که چی؟ به‌نظرم می‌آید اینها به همین دلیل که وضع برای‌شان بدتر نشود، دست به چنین اقداماتی می‌زنند؛ وگرنه «آن که پاک است و حسابش با همه خلق درست / چه غم از پرسش فردای قیامت دارد؟»

اکرمی تأکید کرد: کسی که خلاف نکرده، محاکمه هم که بشود، نتیجه مشخص است و تبرئه خواهد شد. بنده وقتی در خیایان راه می‌روم اگر کسی فریاد بکشد «آی دزد، آی دزد» وقتی من نباشم، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهم، مگر غیر از این باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص نوع برخورد با این گروه در آینده گفت: یک زمان است که همه چیز مملکت از اقتصاد و سیاست گرفته تا اخلاق، روی روال است و وضعیت عادی است که در آن حالت برخورد با فردی که خلاف کرده است، یک‌جور است. گاهی هم هزار رقم مشکل در کشور هست. باید ملاحظه هم بکنیم و در این شرایط اگر بخواهیم یک مرتبه آقای احمدی‌نژاد را بکشانیم به دادگاه، چه می‌شود؟ باید مراعات کرد، بالاخره یک بدی هست، یک بدتری؛ آنانی که اهل مصلحت‌اندیشی و اهل شناخت مفید از غیر مفید هستند، می‌بایست قضایا را سبک سنگین کنند و تصمیم عجولانه‌ای نگیرند.

اکرمی در پایان گفت: همین کارهای اینها، موجب شناخت بیشتر افکار عمومی می‌شود. یاد دارم روزی که آقای احمدی‌نژاد یازده روز در خانه ماند، باور اولیه‌اش این بود که همه ایران قیام می‌کنند؛ بعد دید یازده نفر هم سراغ او نیامدند. این خودش نشان‌گر سقوط و افول است. هرشخصی خودش می‌داند که حرفش خریدار دارد یا نه. به‌نظرم این نوع کارها افکار عمومی را در جهت شناخت رویکرد منفی این افراد، بیشتر قانع می‌کند.

29212

اینها احمدی‌نژاد اعلام جامعه اکرمی شناخت به‌نظرم گذشته روحانیت معلوم یازده برخورد عمومی افکار بیشتر نتیجه موارد کرده‌اند ادامه می‌کرد گرفته هیچ‌گاه این‌که شورای دادگاه شناخته