برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در ۱۵ روز گذشته اقدامات گسترده ای توسط دولت و سایر نیروها برای امداد رسانی به مناطق زلزله زده انجام شده است، گفت: تلاش‌ها برای کمک و اسکان مردم در مناطق زلزله زده بیشتر خواهد شد.

مازندمجلس:اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه از سوی استاندار و شماری از مقامات محلی مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر، از نزدیک روند امداد رسانی به زلزله زدگان و نحوه اجرای برنامه بازسازی خانه های تخریب شده را مورد بازدید قرار دهد.

حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران در استان کرمانشاه و اتخاذ تدابیر لازم برای حل مسائل مردم مناطق زلزله زده و سرعت بخشیدن به روند اسکان مردم از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) گفت: هدف از این سفر عرض ادب و ارادت به مردم بزرگ کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله زده و رسیدگی به وضعیت مردم در این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۵ روز گذشته اقدامات گسترده ای توسط دولت و سایر نیروها برای امداد رسانی به مناطق زلزله زده انجام شده است، گفت: تلاش‌ها برای کمک و اسکان مردم در مناطق زلزله زده بیشتر خواهد شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه در ابتدا قرار بود برای اسکان موقت مردم وجوه نقد پرداخت شود تا آنها برای اسکان خانه اجاره کنند، اظهار داشت: با توجه به مشکلات موجود تصمیم گرفته شد تا به کسانی که تمایل دارند کانکس تحویل شود. در حال حاضر هر دو راهکار برای اسکان موقت زلزله زدگان پیش بینی شده است و مردم می توانند در این خصوص تصمیم گیری کنند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه همزمان کار اسکان دائم نیز آغاز شده است، گفت: منابع مالی برای اسکان دائم تامین شده است، کار آوار برداری به سرعت در حال انجام است و مراحل بعدی نیز به سرعت پیش خواهد رفت.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده مردم هر چه سریعتر به خانه های دائم بروند و کار مهمتر دیگر یعنی برگشت به کار و زندگی در مناطق زلزله زده انجام شود.

جهانگیری با اشاره به حضور وزراء و معاونان رییس جمهور در این سفر، گفت: آنها ماموریت دارند تا حرکت اقتصادی در مناطق زلزله زده را آغاز کنند و با تصمیم گیری واحدهای کشاورزی، دامداری و خدماتی را برای تداوم فعالیت آماده نمایند تا آنها ادامه کار دهند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: امیدواریم در جلسه امروز که با حضور نیمی از اعضای هیات دولت برگزار می شود تصمیمات خوبی برای برگشت زندگی به روال عادی، کار و تولید در مناطق زلزله زده اتخاذ کنیم.

جهانگیری را در این سفر وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، رییس کل بانک مرکزی ، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون امور مجلس رییس جمهور، رییس جمعیت هلال احمر و رییس ستاد بحران کشور همراهی می کنند.

۲۹۲۱۲

زلزله مناطق اسکان معاون جمهور جهانگیری برنامه کرمانشاه تصمیم اشاره اینکه اظهار دارند ادامه زندگی برگشت بحران امداد امروز رسانی زدگان بازدید اتخاذ