برگزیده ها

مازندمجلس: کنگره‌ی آمریکا تا ماه دسامبر مهلت دارد تصمیم بگیرد که آیا قصد دارد تحریم‌های ایران را دوباره اعمال کند یا نه.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست؛ این روزنامه اعلام کرد مهلت شصت روزه ضرب الاجل کنگره برای تصمیم گیری در خصوص اعمال مجدد تحریم‌های ایران که براساس برجام برداشته شده بودند، در ماه دسامبر به پایان می‌رسد.
کنگره‌ی آمریکا در ماه دسامبر با برنامه کاری فشرده‌ای روبرو است. یکی از این فشردگی‌ها این است که کنگره تحت فشار قرار دارد تا تصمیم بگیرد که آیا قصد دارد تحریم‌های ایران را که براساس توافقنامه هسته‌ای سال دوهزار و پانزده (برجام) برداشته شده بودند، دوباره اعمال کند؟
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه اکتبر اعلام کرده بود که تهران از شروط توافقنامه هسته‌ای پیروی نکرد!
فرصت شصت روزه‌ای که در اختیار کنگره قرار گرفته بود تا در این مورد تصمیم گیری کند در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید، اما سناتور‌های برجسته جمهوریخواه تاکنون خاطرنشان کردند که ترجیح می‌دهند توافقنامه هسته‌ای را حفظ کنند، درحالیکه قانون جدیدی را تصویب کنند که مانع از تولید سلاح هسته‌ای در زمان انقضای توافقنامه (برجام) شود.
چنین کاری احتمال تعیین ضرب الاجل ژانویه برای اقدام درباره ایران را ایجاد می‌کند درحالیکه ترامپ باید همچنن برخی تحریم‌های ایران را بی اثر کند تا اینکه توافقنامه هسته‌ی دست نخورده باقی بماند
توافقنامه تحریم‌های دسامبر هسته‌ای تصمیم کنگره پایان الاجل برجام درحالیکه آمریکا ترامپ اعلام درباره روزنامه اعمال براساس برداشته