برگزیده ها

مازندمجلس: وقتی شورای پنجم شهر تهران کارش را شروع کرد اعضای آن اعلام کردند که باید به‌سرعت بر اوضاع مسلط شوند و برای این تسلط نیاز دارند که بدانند تاکنون در شهر چه خبر بوده است. به این ترتیب اعلام شد که شورای شهر گزارشی جامع از وضعیت شهر در دوران طولانی شهرداری قالیباف منتشر می‌کند. محمود میرلوحی می‌گوید اواسط آذرماه این گزارش آماده می‌شود.

مازندمجلس:  اعضای شورای شهر اعلام کرده بودند که روز آغاز به کار شورای شهر دست پر خواهند بود یعنی گزارش وضعیت شهر تهران را قرائت خواهند کرد اما این اتفاق نیفتاد. بعد از آن اعضای شورای شهر وعده دادند که اول مهر این گزارش آماده خواهد بود که مشخصاً این اتفاق هم نیفتاد تا اینکه تاریخ سومی در نظر گرفته شد یعنی اول آذر با این وجود امروز که چهار روز از اول آذر گذشته هنوز خبری از ارائه گزارش عملکرد قالیباف و وضعیت شهر تهران نیست. 
به گزارش نامه نیوز محمود میرلوحی عضو شورای شهر درباره این تأخیر می‌گوید: «مراحل تهیه این صورت وضعیت در حال طی شدن است. ما قول داده بودیم که ظرف صد روز این گزارش آماده شود. اواسط آذرماه این مهلت تمام می‌شود و ما گزارش را ارائه می‌کنیم.»
او ادامه می‌دهد: «گزارش‌هایی از سوی معاونان شهرداری و خود آقای نجفی به ما رسیده که کمک زیادی در زمینه جمع‌آوری اطلاعات به ما می‌کند. همچنین جلسات ما به‌طور مرتب تشکیل می‌شود اما باید توجه داشته باشید که حجم ابهامات به‌قدری زیادی است که واقعاً بررسی همه‌جانبه وضعیت تهران به‌سختی ممکن است.»
میرلوحی تأکید می‌کند که خود اعضای شورا بیش از هر کس به آماده شدن این گزارش نیاز دارند چون می‌خواهند بدانند شهر را با چه وضعیتی تحویل گرفته‌اند.
او می‌گوید: «طبق قانون شهردار باید شش ماه یک‌بار به شورای شهر گزارش مکتوب ارائه کند و خود شورای شهر هم به مردم گزارش بدهد اما این اتفاقات حداقل طی 5-6 سال گذشته نیفتاده است مخصوصاً در زمینه مسائل مالی اصلاً چنین کاری صورت نگرفته است. به عقیده کارشناسانی که به ما کمک می‌کنند گزارش‌هایی که بعضاً ارائه‌شده ناقص و مبهم هستند. ما می‌خواهیم وضعیت شهرداری را از نظر بدهی‌ها، درآمدها، هزینه کردها و... تا تاریخ 31 شهریور 96 تدوین کنیم اما نقص در حجم بالای پرونده‌ها این کار را برایمان به‌شدت سخت کرده است.»
او از بی‌کیفیت بودن حسابرسی‌ها هم انتقاد می‌کند و می‌گوید: «نه‌تنها تقریباً گزارش مالی درستی به شورای شهر طی سال‌های گذشته ارائه نشده است بلکه حسابرس‌هایی که در این سال‌ها فعالیت می‌کردند هم از کیفیت لازم برخوردار نبودند و عمدتاً گزارش‌ها و ترازهای مالی و عملکرد مؤسسات به‌خصوص در سال‌های 93، 94 و 95 مردود هستند.»
میرلوحی از انتخاب حسابرس‌های جدید از سوی شورای شهر خبر می‌دهد و می‌گوید: «ما در حال حاضر جلسات متعدد و مفصلی برگزار می‌کنیم تا کاری که شورای چهارم انجام نداد جمع کنیم و آن تفریق بودجه سال 95 و 94 است که این موضوع هم باید در گزارش عملکرد مورد اشاره قرار بگیرد. از طرفی به زودی حسابرسان خبره‌ای به شورا کمک خواهند کرد تا مسائل روشن شود. ما باید پای این تفریق بودجه‌ها را امضا کنیم و درصورتی‌که تخلفی رخ‌داده باشد حتی در زمان مسئولیت خودمان از آن نمی‌گذریم چه برسد به اینکه این وضعیت مربوط به دوره‌های قبل است.»منبع : اعتماد آنلاین
گزارش شورای وضعیت می‌گوید ارائه عملکرد میرلوحی تهران می‌کند گذشته آماده قالیباف خواهند می‌کنیم اتفاق زمینه زیادی جلسات مسائل تفریق سال‌های شهرداری گزارش‌هایی تاریخ اینکه محمود پرونده‌ها ابهامات می‌دهد نیفتاد اعضای