برگزیده ها
شناسایی آسیب پذیری تازه در لینوکس

مازندمجلس: محققان موسسه امنیت سایبری روسی دکتر وب از شناسایی آسیب پذیری تازه ای در سیستم عامل لینوکس خبر می دهند که به هکرها امکان می دهد از راه دور به این سیستم عامل نفوذ کنند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وی تری، مهاجمان سایبری از این طریق می توانند زمینه نفوذ به درون سیستم عامل لینوکس را فراهم و داده های کاربران در این سیستم عامل متن باز را سرقت کنند.

بررسی های کارشناسان امنیتی نشان می دهد علاقه هکرها به نفوذ به سیستم عامل های متن باز و نسخه های مختلف لینوکس روز به روز در حال افزایش است، زیرا کاربران این سیستم عامل ها نیز در حال بیشتر شدن است.

تروجان مورد استفاده در این حمله جدید به لینوکس Linux.BackDoor.Hook.1 نام دارد و قبل از هر چیز library libz را هدف قرار می دهد که برای فشرده سازی و باز کردن مجدد برنامه های لینوکس به کار می رود.

از این تروجان می توان برای اجرای دستورات مخرب، بارگذاری ناخواسته فایل بر روی رایانه، اجرای برنامه ها بدون اطلاع کاربر و ارتباط با سرورهای دیگر از راه دور استفاده کرد. هنوز اطلاعاتی در مورد آسیب های وارده به رایانه ها در اثر طراحی این تروجان در دست نیست.

م

 

لینوکس سیستم تروجان رایانه اجرای برنامه استفاده کاربران